بازار سرمایه

May 28, 2017
17:06 یکشنبه، 7ام خردادماه 1396
کد خبر: 83346

مخابرات ایران 333 ریال سود به هر سهم داد

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران روز گذشته در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
 
مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران با حضور بیش از 95 درصد سهامداران این شرکت در سالن همایش های پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
 
دستور جلسه این مجمع شامل استماع گزارش هیات مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، بررسی و تصویب صورت های مالی مربوط به سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ و سود تقسیمی، انتخاب بازرس (حسابرس) اصلی و علی البدل و تعیین حق الزحمه مربوطه، تعیین حق جلسه و پاداش اعضای هیات مدیره و تعیین روزنامه های کثیرالانتشار برای درج آگهی می شود.
 
در این جلسه تقسیم ۳۳۳ ریال سود برای هر سهم تصویب شد. پس از ارایه گزارش های حسابرسی و بررسی و تصویب صورت های مالی مقرر شد ۳۳۳ ریال سود برای هر سهم صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران توزیع شود که پرداخت سود سهامداران از مردادماه سال جاری آغاز می شود. 
همچنین در این جلسه، پاداش اعضای هیات مدیره بر اساس میزان پاداش سال گذشته تعیین شد.
 
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران سخنران افتتاحیه این مجمع بود. برات قنبری با تبیین جهت گیری مجموعه مخابرات در سال 96 گفت: سیاست آتی مخابرات، توسعه شبکه های IP و اتصال مبتنی بر فیبر نوری در کشور است.  وی ادامه داد: حماسه بزرگ حضور مردم در 29 اردیبهشت، وظیفه و مسوولیت مدیران را در شرکت مخابرات ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی کشور با بیش از 100 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، مهم تر از همیشه ساخته است.  رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان جهت گیری مجموعه مخابرات همسو با سیاستگذاری های کلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: بازار ارتباطات در پنج سال آینده طبق برنامه حداقل سه برابر گسترش پیدا خواهد کرد که شرکت مخابرات ایران، پیشران اصلی توسعه در این بخش است. وی افزود: امیدواریم با حمایت سهامداران و هم افزایی موجود در حوزه ارتباطات کشور، اهداف تعیین شده در ره نگاشت تحول شرکت مخابرات ایران را به صورت کامل محقق سازیم.
 
 گزارش عملکرد 383 روزه
رسول سراییان در مجمع سالانه مخابرات با بیان اینکه تیم جدید مدیریتی این شرکت 383 روز است که کار را تحویل گرفته اند، گفت: تصویب 27 مصوبه کلیدی و اولویت دار، تصویب سند 5 ساله تحول و توسعه، اصلاح تعرفه ها، یکپارچه سازی و ادغام شرکت های استانی، حرکت به سمت پیاده سازی شبکه تمام IP  و شرکت تمام IT، آغاز پروژه فیبر نوری منازل و بودجه ریزی عملیاتی از جمله اقدامات کلیدی مخابرات در این مدت بوده است. وی با بیان اینکه توسعه زیست بوم و خدمات جدید  در شرکت مخابرات مورد توجه قرار دارد، گفت: در این راه توسعه ارایه خدمات امکانات پایه به اپراتورها، سرمایه گذاری در استارت آپ ها، ایجاد پورتال یک پارچه برای ارایه خدمات در سراسر کشور و طرح تانوما اجرا شد.
 
وی ادامه داد: در بحث توسعه و سرمایه گذاری نیز پروژه فاز 7 شرکت ارتباطات سیار، بسترسازی برای ارایه سرویس فیبرنوری به منازل، توسعه مراکز داده، توسعه شبکه وای فای کشوری، استقرار سیستم ERP در شرکت همراه اول و اتصال بیش از 8 هزار سایت همراه اول به فیبر نوری انجام گرفت.
 
سراییان برنامه ریزی برای راه اندازی تلفن های بدون کارکرد، تجمیع ترافیک، توسعه سامانه یکپارچه منابع انسانی و یکپارچه سازی سامانه های بیلینگ را از دیگر دستاوردهای مخابرات دانست و گفت: توسعه پهنای باند را به عنوان پیشران توسعه در کشور درنظر گرفته ایم؛ چرا که در بازار ارتباطات اوپراتوری پیروز است که بستر لازم را برای مشتریان فراهم کند.
 
 اعداد قابل توجه در همراه اول
سراییان با بیان اینکه در اجرای فاز 7 توسعه ارتباطات سیار اعدادی کم نظیر در سطح جهانی به دست آمد، گفت: در همه جای دنیا وقتی طرح ترابردپذیری اجرا می شود، سهم اپراتور غالب با کاهش قابل توجهی روبه رو می شود. اما با برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های انجام شده در همراه اول، نه تنها ما مشتری از دست ندادیم؛ بلکه در این طرح بالانس ما مثبت 10 هزار است. وی ادامه داد: همراه اول در ماه های اخیر توانست دو درصد از سهم بازار اپراتورهای دیگر را به دست آورد که کار بسیار سختی است.
 
 ورود ایران به عصر گیگا
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در کنار توسعه شبکه نسل 3 و 4 همراه اول، توسعه شبکه ثابت نیز در دستور کار قرار گرفت، گفت: با وجود آنکه 5 سال است که پروانه فیبر نوری به شرکت ایرانیان نت واگذار شده است، این شرکت مخابرات بود که توانست ظرف 7 ماه، پروژه FTTH را اجرا کرده و یک میلیون ظرفیت واگذاری فیبر نوری به منازل ایجاد کند. سراییان با بیان اینکه اکنون امکان واگذاری فیبر نوری به منازل در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه و کرج فراهم است، گفت: به همت شرکت مخابرات ایران، جمهوری اسلامی ایران به عصر گیگا وارد شد.
 
وی گفت: در رتبه بندی صد شرکت برتر، شرکت  مخابرات ایران رتبه سوم در بالاترین ارزش افزوده، رتبه چهارم در بالاترین ارزش بازار، رتبه پنجم در بیشترین سودآوری و رتبه چهاردهم در میزان فروش و درآمد را در میان شرکت های ایرانی به دست آورد. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه ادغام 30 شرکت در یک شرکت در جمهوری اسلامی بی سابقه است، گفت: رتبه شفافیت مخابرات از 125 به 51 تقلیل یافته و این بدین معنی است که سهامداران کاملا به اعداد و ارقام گزارش ها می توانند اعتماد کنند. البته هدف گذاری هیات مدیره این است که رتبه شفافیت مخابرات تک رقمی شود.
 
وی با بیان اینکه بزرگ ترین سرمایه هر اپراتور مشتریانش است، افزود: ما به بیش از 100 میلیون مشتری سرویس می دهیم و امیدواریم با هم افزایی و یک پارچگی روز به روز خدمات بهتری ارایه دهیم.
 
درخواست از دولت
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین پیشنهاد افزایش نرخ مکالمات و تعرفه تلفن ثابت را برای سال جاری مطرح و اظهار امیدواری کرد که دولت با این پیشنهاد موافقت کند.
سراییان در پاسخ به گلایه سهامداران حقیقی مخابرات درخصوص فاصله قیمتی زیاد تعرفه تلفن ثابت و همراه گفت: انشاءالله دولت کمک کند امسال نیز بار دیگر تعرفه ها اضافه شود.
 
وی با بیان افزایش ۱۵ درصدی درآمد عملیاتی مخابرات در سال ۹۵ گفت: درآمد ۱۴۶ میلیارد تومانی مخابرات در سال ۹۴ به ۶۴۸ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش یافته است و با وجودی که در سال ۹۴ تمامی نسبت های سودآوری شرکت مخابرات ایران به سمت نزول بود؛ اما در سال ۹۵ مسیر صعودی را طی کرد.
 
به گفته وی در سال ۹۴ تعداد ۱۹ شرکت استانی مخابرات زیان ده بودند که در سال ۹۵ این تعداد به یک استان رسید.
وی در خصوص تدوین و تصویب سند ۵ ساله نقشه راه شرکت مخابرات ایران نیز گفت: فاز اول این سند در سال ۹۵ با یکپارچه شدن شرکت های مخابرات استانی آغاز شد و در دو تا سه سال آینده همگرایی ثابت و سیار رقم زده خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.