اپراتورها

تلفن همراه

May 29, 2017
16:57 دوشنبه، 8ام خردادماه 1396
کد خبر: 83356

توسعه سیم کارت‌های همه‌کاره دائمی از ۲۰۱۸ روی گوشی‌های هوشمند

موسسه IHS پیش‌بینی کرد از 2018 و 2019 روند جدید توسعه سیم کارت‌های همه‌کاره دائمی / eSIM وارد فاز تازه خود خواهد شد.
 
«ای سیم» نوعی سیم‌کارت دائمی و همه‌کاره است که مانند کی تراشه روی گوشی توسط سازنده نصب‌شده و کاربر بدون تغییر آن، می‌تواند اپراتور موردنظر خود را روی آن تعریف کند. سوئیچ از یک اپراتور به اپراتور بعدی بدون درآوردن سیم‌کارت از گوشی یا هر ابزار دیگری انجام می‌شود.
 
با توجه به روند توسعه اینترنت اشیاء و ابزارهای مرتبط گفته می‌شود سیم کارتهای کنونی جای خود را به دائمی و همه‌کاره خواهند داد.
 
در حال حاضر کمپانی‌هایی مانند اپل و سامسونگ روی این فناوری کارکرده و به‌زودی هواوی نیز به جمع آنها می‌پیوندد.
 
موسسه IHS معتقد است اگر تأمین کنندگان عمده بدین سو حرکت کنند در سال 2019 شاهد انفجار این فناوری در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود که به‌سرعت روی انواع ابزارهای مرتبط با اینترنت اشیاء حرکت کرده و فناوری متحول خواهد شد.
 
بر این اساس، «ای سیم» از رقم 108.9 میلیون ابزار به رقم 986 میلیون در سال 2021 خواهد رسید و البته شاهد تغییر یک شبه آن نخواهیم بود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.