فناوری اطلاعات

June 2, 2017
18:50 جمعه، 12ام خردادماه 1396
کد خبر: 83400

واعظی عنوان کرد: حمایت وزارت ارتباطات از ایجاد شهر هوشمند درمنطقه آزاد اروند/ارتقاء رتبه استان از 16به 11

وزیر ارتباطات ازحمایت این وزارت خانه از ایجاد شهر هوشمند در منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود :از مردم این استان به دلیل مشارکت 70درصدی در انتخابات، تشکر می کنم.
 
واعظی در مراسم افتتاح فاز نخست طرح های ارتباطات و فناوری اطلاعات  منطقه آزاد اروند که باحضور مسوولان و مدیرانICT استان برگزار شد، گفت :مردم آگاهانه رای دادند و برخورد کسب و کارانه با انتخابات نداشتند و حضور آگاهانه و مشارکت حداکثر ی را نشان دادند.
 
وی با تاکید بر این که در حال حاضر اینکه چه کسی به چه کسی رای داده است نباید مطرح شود ، افزود : امروز روز همکاری و رفاقت است و کسی نباید در اینکه همکار خود به چه کسی رای داده است تجسس کند و این جزیی از حقوق شهروندی است و این حقی است برای کل مردم که به هر کسی می خواهند رای دهند و برای ما محترم است.
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: مردم خوزستان ندای رهبر را لبیک جدی گفتند و حدود 70 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و من از طرف رییس جمهور و دولت از مردم خوزستان تشکر می کنم که انصافا حماسه آفریدند.
 
وی با اشاره به انعکاس اخبار انتخابات ایران در رسانه های دنیا ، تصریح کرد : همه رسانه های دنیا انتخابات ایران را تکریم کردند و نتوانستند این حضور را نادیده گیرند.
 
دکتر واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری های مدیریت منطقه آزاد اروند برای توسعه زیرساخت های ارتباطی این منطقه،  شهرهای خرمشهر،  آبادان و مینو شهر ، افزود : مدیریت منطقه آزاد اروند طرح های خوبی برای آینده دارد و همیشه دغدغه‌ای ما این بوده است که شهرهایی که در طول جنگ در خط مقدم بودند چرا آبادانی آنها باید طولانی شود .
 
وی با اشاره به اینکه پایلوت طرح اتصال یک میلیون نقطه در کشور در منطقه آزاد اروند با سرمایه گذاری این منطقه است، تاکید کرد : برای اینکه در آینده در این منطقه طرح شهر هوشمند اجرا شود وزارت ارتباطات نیز از آن حمایت می کند.
 
 دکتر واعظی با تاکید بر اینکه در این 3 سال و نه ماه گذشته دولت نگاه ویژه ای به استان خوزستان داشته است، خاطر نشان کرد : در پروژه هایی که امروز در خرمشهر و آبادان و اهواز افتتاح می شود حدود 206 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که با سرمایه گذاری پروژه های گذشته به 955 میلیارد تومان می رسد که اپراتورهای تلفن همراه ، مخابرات ایران به همراه سازمان فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت این سرمایه گذاری ها را انجام داده اند.
 
وی تاکید کرد : تحرک خوبی در این زمینه ایجاد شده و رتبه استان از 16 به 11 ارتقا یافته است با توجه به اینکه استان خوزستان استان پهناوری است و گام هایی خوبی برداشته شده است.
 
وزیرارتباطات در ادامه افزود: شبکه انتقال استان در این دولت 5.5 برابر شده است و پهنای باند آن 7 برابر و حجم اینترنت آن تا 10 برابر افزایش داشته است و 71 شهر این استان توسط همراه اول و ایرانسل دارای اینترنت نسل 3 و 4 شده اند و تا پایان این دولت 5 شهر باقیمانده نیز ارایه می شود.
 
وی از اینترنت دار شدن 2381 روستای این استان در این دولت خبر داد و تصریح کرد :131 کیلومتر  فیبر نوری بین شهری هم راه اندازی شده است و توسعه آن ادامه دارد و در حال حاضر برای هرنوع توسعه  زیر ساخت های ارتباطی آماده است.
 
وزیرارتباطات مسوولیت دولت دوازدهم را  بیشتر از دولت یازدهم بیان کرد و افزود : با شناختی که  از رییس جمهور دارم و با  تاکیداتی که داشتند، به قول های خود به مردم خوزستان عمل می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.