رگولاتوری

June 2, 2017
21:06 جمعه، 12ام خردادماه 1396
کد خبر: 83413

معاون امور پستی رگولاتوری خبر داد: بررسی پیش‌نویس اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در رگولاتوری

معاون امور پستی سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی گفت: یش‌نویس مصوبه "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی" با مشارکت صاحب‌نظران، متخصصان، دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان و تعدادی از روسای انجمن‌های صنفی این دفاتر در حال تدوین است.
 
مجتبی نصیری با اشاره به این مطلب  گفت: براساس ماده ۲۶ اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران که در مرداد سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، صدور مجوز راه‌اندازی، تاسیس و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و برون‌سپاری خدمات دولت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی واگذار شده است.
 
این مقام مسوول افزود: از زمان تصویب مجلس بایستی آیین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات متناسب با قانون بروز رسانی و اجرایی شود و بر همین اساس آیین‌نامه قبلی در این زمینه با نظرخواهی از ذینفعان بازنگری و تصمیم بر این شد که فرایند صدور، تمدید و امور مربوط به مدیریت دفاتر پیشخوان خدمات دولت در قالب پیش‌نویس "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت" تهیه و برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال شود؛ همچنین مصوبه‌های مربوط به برون‌سپاری خدمات، برای تصویب از سوی مراجع ذیصلاح، به صورت جداگانه تهیه شود.
 
وی با اشاره به اینکه پیش‌نویس تهیه شده برای نظرخواهی از تمامی انجمن‌های صنفی استانی به ادارات کل مناطق نه‌گانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شده است، تصریح کرد: ادارات کل مناطق نه‌گانه سازمان قرار است جلساتی را با انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان برگزار کرده و ضمن تشریح آیین‌نامه، نظرات آنها را دریافت کنند.
 
  به گفته نصیری ، پس از دریافت و جمع‌بندی نظرات، پیش‌نویس مصوبه در کمیته تخصصی فرعی کمیسیون که با حضور کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت، نمایندگان انجمن‌های استانی و سایر ذینفعان برگزار می‌شود، بررسی و پس از جمع‌بندی نظرات برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال می‌شود. 
وی تصریح کرد: پس از تصویب اصول حاکم برصدور پروانه پیشخوان خدمات دولت، مصوبات مورد نیاز برای فرایند برون سپاری خدمات اجرایی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.