رگولاتوری

June 5, 2017
20:47 دوشنبه، 15ام خردادماه 1396
کد خبر: 83459

سعادت: ارتقای رتبه مشاوران ضرورت پاسخ به نیاز بازار است

ارتقای رتبه مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه ای از سه به دو در راستای تامین نیاز بازار به مشاور متخصص است.
 
ناصرعلی سعادت رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: ریشه یابی کردیم یکی از دلایلی که مشاوران رتبه سه تاکنون نتوانستند آنچنانکه شایسته آنهاست از بازار سهم داشته باشند این بوده که حوزه فعالیت آنها شامل مباحث عمومی بوده است در حالیکه بازار به مشاوره های تخصصی نیاز دارد. مشاوران سطح سه مانند درسهای عمومی و مشاوران رتبه های بالاتر مانند درسهای تخصصی دانشگاه هستند.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، به تشکیل کمیته مرکزی احراز صلاحیت پرداخت و افزود: اجرای آیین نامه شورای عالی انفورماتیک در خصوص ارتقا رتبه مشاوران مدتی به تاخیر افتاده بود. در دوره چهارم تصمیم گرفتیم کارهای نیمه تمام را به انجام برسانیم.  سازمان فرآیند ارتقا مشاوران و اجرای آیین نامه شورای عالی انفورماتیک را آغاز کرده است. کمیته احراز نیز زاییده آن حرکت اجرایی است که در آیین نامه پیش بینی شده است. کمیته های احراز صلاحیت مشاوران در نظام های استانی پس از دریافت درخواست اعضای خود، تقاضاها را بررسی میکنند و در صورتی که تشخیص بدهند برای تایید نهایی به کمیته مرکزی احراز صلاحیت ارجاع میدهند که رییس آن کمیته رییس سازمان است. 
 
سعادت با تاکید بر لزوم استفاده دستگاه های دولتی از مشاوران احراز صلاحیت شده سازمان، گفت: در جلسه ای که در غرفه سازمان در حین نمایشگاه الکامپ بیست و دوم با معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات و اعضای شورای مرکزی سازمان داشتیم، ایشان قول مساعد دادند که با برداشته شدن این قدم از سوی سازمان، آنها طی بخشنامه ای به تمامی دستگاه های دولتی ابلاغ می کنند تا در پروژه های اجرایی خود از مشاور درجه دار سازمان نظام صنفی رایانه ای بهره مند شوند. 
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور همچنین به روند رشد صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور پرداخت و افزود: طبق مصوبه شورای مرکزی به تشخیص کمیته احراز با توجه به توسعه صنعت و نیاز روز بازار رشته های جدید به این بخش اضافه شود تا مشاوران سازمان همیشه آماده پاسخگویی به این بازار باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.