تلفن همراه

گجت

June 6, 2017
0:03 سه شنبه، 16ام خردادماه 1396
کد خبر: 83490

واچ او اس 4 معرفی شد؛ ساعت هوشمند اپل، هوشمندتر می‌شود

اپل در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC17، اپل واچ را با اختلاف پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان نامید.
 
واچ او اس 4 معرفی شد؛ ساعت هوشمند اپل، هوشمندتر می‌شود
 
ساعت هوشمند اپل یکی از مطرح‌ترین گزینه‌های موجود در جهان است. اپل در خلال کنفرانس خود، اپل واچ را با اختلاف، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین ساعت هوشمند جهان معرفی کرد.
 
اما این تنها خبر اپل در رابطه با ساعت هوشمند خود نبود. اپل نسخه‌ی جدید سیستم‌ عامل watchOS را نیز معرفی کرد. واچ‌او‌اس ۴ با بهبود‌های متعددی همراه شده است؛ این سیستم عامل اکنون پوسته و واچ‌فیس‌های متعدد و جذابی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 
 
 
یکی از پوسته‌های جدید سیستم عامل ساعت هوشمند اپل، واچ‌فیس سیری است. دستیار هوشمند اپل با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، سلایق و عادت‌های کاربران را فرا می‌گیرد و به‌صورت خودکار محتوای مورد نیاز و علاقه‌ی آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. بدین ترتیب سیری بهترین زمان را برای ترک منزل جهت رسیدن به محل کار به منظور جلوگیری از برخورد با ترافیک اعلام می‌کند. همچنین پیش از قصد شما برای ترک منزل، با توجه به وضعیت آب و هوا بهترین لباس و پوشش را اعلام می‌کند.
 
از دیگر واچ‌فیس‌های جدید اپل واچ، اضافه شدن شخصیت‌های محبوب انیمیشن «داستان اسباب بازی» است. وودی، باز و جسی کاراکترهایی هستند که در واچ‌فیس جدید اپل‌واچ حضور خواهند داشت. برخلاف میکی‌ماوس که انیمیشن‌های محدودی در واچ‌فیس مخصوص خود داشت، کاراکترهای جدید حرکات و انیمیشن‌های متعددی دارند که جذابیت زیادی به واچ‌فیس می‌دهند.
 
واچ او اس 4 / watchos 4
 
از دیگر بهبود‌های واچ‌او‌اس ۴، افزودن قابلیت‌های جدیدی در حوزه‌ی ورزش و تمرینات شخصی برای کاربران است. اپلیکیشن Workout اکنون از ظاهر جدیدی بهره می‌برد و کاربران قادر خواهند بود فعالیت‌های ورزشی خود را به‌سرعت تغییر دهند. به‌عنوان مثال پس از شنا اگر اقدام به دویدن کنید، می‌توانید به‌سرعت حالت ورزش خود را تغییر دهید تا اپلیکیشن همچنان به محاسبه‌ی دقیق میزان کالری و انرژی مصرفی شما بپردازد. هم‌چنین در صورتی که بین تمرینات شنا خود لحظاتی تامل کنید، اپلیکیشن اتمام طول یک تمرین را برای شما ثبت می‌کند؛ بدین ترتیب می‌توانید رکورد‌های خود را در هر بار طی یک طول استخر ثبت و آن را بررسی کنید. Workout انتقال اطلاعات از طریق NFC به دستگاه‌های ورزشی را نیز ممکن می‌کند. 
 
مدیریت پخش موسیقی نیز در واچ‌او‌اس ۴ بهبود یافته است. ساعت هوشمند اکنون لیست پخش موسیقی کاربران را از سایر دستگاه‌های آن‌ها دریافت می‌کند و البته توانایی پشتیبانی از چندین لیست پخش موسیقی نیز دارد.  دسترسی به اپلیکیشن نیز ساده‌تر از گذشته شده است و هنگام اجرای اپلیکیشن Workout، کاربران برای دسترسی به بخش موسیقی تنها نیاز به سوایپ به سمت راست خواهند داشت. 
 
نسخه‌ی پیش‌نمایش واچ‌او‌اس ۴ از فردا در دسترس توسعه‌دهندگان خواهد بود. نسخه‌ی نهایی این سیستم عامل از پاییز امسال منتشر خواهند شد.
 
نظر شما در رابطه با سیستم عامل جدید ساعت هوشمند اپل جیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.