تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 6, 2017
0:40 سه شنبه، 16ام خردادماه 1396
کد خبر: 83500

iOS 11 معرفی شد؛ کنترل سنتر جدید، دستیار هوشمند‌تر و قابلیت‌های چندوظیفگی

اپل لحظاتی پیش از جدید‌ترین نسخه‌ی سیستم عامل موبایل خود رونمایی کرد.
 
yufguyhnj.png
 
iOS یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های جهان است که کاربران زیادی دارد. اپل نیز در همین راستا زمان زیادی را صرف توسعه و بهبود آن می‌کند تا نیاز‌های کاربران متعدد این سیستم عامل مطرح را برآورده کند.
 
آی او اس 11 /iOS 11
دقایقی پیش کرگ فدریکی، مدیر بخش نرم افزار اپل به صورت رسمی از جدید‌ترین نسخه‌ی این سیستم عامل رونمایی کرد. iOS 11 در عموم بخش‌ها‌ی خود، بروزرسانی‌های گسترده‌ای را تجربه کرده است.
 
یکپارچه شدن تمام سیستم‌ عامل‌های اپل
 
آی او اس 11 /iOS 11
 
یکی از بهبود‌های iOS، یکپارچه شدن آن با macOS است. اکنون تمام پیغام‌های کاربران در تمامی سیستم عامل‌های اپل همگام‌سازی می‌شوند و در صورتی که کاربر پیغامی را در آیپد خود پاک کند، این پیغام در مک و آیفون نیز پاک خواهد شد. امکان انتقال سریع اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف اپلی نیز اکنون بسیار ساده‌تر از گذشته شده است.
 
اپل پی
 
آی او اس 11 /iOS 11
 
سیستم پرداخت اپل یا اپل پی (Apple Pay) اکنون امکان انتقال وجه بین کاربران از طریق اپلیکیشن iMessage را دارد. اپل همزمان با رونمایی از iOS 11 از Apple Pay Cash Card رونمایی خواهد کرد که با استفاده از آن کاربران قادر خواهند بود تا مبالغ دریافتی خود را از سایر کاربران ذخیره کنند. مبالغ ذخیره شده در Apple Pay Cash Card را می‌توان به حساب بانکی نیز انتقال داد.
 
سیری
 
همانطور که در زومیت خواندید، سیری نیز با بهبودها و بروزرسانی‌هایی همراه شده که شامل تغییر صدا و استفاده از یک صدای طبیعی‌تر  در زمان پاسخگویی به کاربران است. همچنین باید به سرویس ترجمه نیز اشاره کرد که امکان ترجمه از زبان‌های انگلیسی به چینی، فرانسه، اسپانیایی، فرانسه و ایتالیایی را در کنار آلمانی فراهم می کند.
 
سیری در iOS 11 هوشمند‌تر شده و می‌تواند پیشنهاداتی را براساس شناختی که از کاربر پیدا کرده، ارائه کند. به لطف یکپارچه شدن سیستم عامل‌های اپل و حضور سیری در تمامی آن‌ها، این دستیار هوشمند اکنون در بخش‌های مختلف زندگی کاربران حضور دارد و به طور مداوم آن‌ها را زیر نظر دارد تا به شناخت بهتری از آن‌ها دست یابد. بدین ترتیب سیری در iOS 11 قادر خواهد بود تا با درک استفاده‌ی شما از نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های مختلف، پیشنهادات بهتری ارایه دهد. 
 
اپلیکیشن دوربین
 
اپل همواره در بخش دوربین محصولات خود جز شرکت‌های پیشرو بوده و اپلکیشین دوربین این شرکت نیز با قابلیت‌های متعدد خود در این مسیر بسیار تاثیرگذار بوده است. در iOS 11 کاربران قادر خواهند بود در حالت پرتره تصاویری با فلش یا در حالت HDR ثبت کنند و در عین حال نیز از لرزشگیر اپتیکال بهره ببرند. حالت‌های جدید نیز به بخش Live Photos اضافه شده است که جذابیت این بخش را بیش از پیش می‌کند. Loop و Bounce دو مثال از این بخش هستند که کاربران آیفون به واسطه‌ی آن‌ها قادر خواهند بود تصاویر متحرک خود را به صورت پیوسته مشاهده کنند. این قابلیت مشابه به بومرنگ تعبیه شده در اپلیکیشن اینستاگرام است. فرمت‌های جدید تصویری و ویدیویی اپل نیز منجر به کاهش قابل توجه حجم تصاویر و فیلم‌های ضبط شده خواهد شد.
 
کنترل سنتر جدید
 
آی او اس 11 /iOS 11
 
در iOS 11 اپل Control Center را بصورت کامل تغییر داده است. Control Center در iOS محلی است که کاربران می‌توانند بصورت سریع به تنظیمات و کنترل‌هایی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند، دسترسی یابند.
 
داک  جدید و قابلیت درگ اند دراپ در آیپد
 
در iOS 11 یک داک جدید و امکان درگ اند دراپ برای آیپد نیز در نظر گرفته شده است. داک آیپد بسیار شبیه به مک شده و کاربران می‌توانند همچون تعداد اپلیکیشن‌های بیشتری را برای دسترسی سریع‌تر به این داک اضافه کنند. همچنین باید به ویژگی Drag and Drop نیز اشاره کرد که فرایند انتقال اطلاعات و داده‌ها را دو پنجره که در کنار هم باز شده‌اند، به یکدیگر ساده‌تر می‌کند. iOS 11 در آیپد امکان حفظ ترکیب اپلیکیشن‌هایی را در کنار هم استفاده می‌کنید، در اختیار دارد، بطوریکه در صورت اجرای یک اپلیکیشن جدید، iOS 11 قادر است تا ترکیب دو اپلیکیشن قبلی را در یاد داشته و آن را بازگرداند.
 
آی او اس 11 /iOS 11
 
قابلیت‌های جدید iOS در آیپد باعث شده است تا این دستگاه فاصله‌ی بیشتری با آیفون گرفته و خود را به عنوان محصولی پیشرفته با قابلیت تولید محتوا در بخش‌های مختلف معرفی کند؛ نه تنها به عنوان یک آیفون بزرگ‌تر.
 
نقشه اپل
 
سرویس نقشه‌ی اپل نیز تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است. این سرویس قادر است تا نقشه‌ی داخلی ساختمان‌ها و اماکن عمومی نظیر فرودگاه‌ها و مراکز خرید را در اختیار کاربران قرار دهد. برای مثال با استفاده از این امکان می‌توانید در درون فرودگاه‌ها برای انتقال از یک ترمینال به ترمینال دیگر از سرویس نقشه اپل استفاده کنید.
 
آی او اس 11 /iOS 11
همچنین باید به قابلیت‌های دیگری نیز اشاره کرد که زمانی که کاربر در حال رانندگی است مورد استفاده قرار می گیرد. راهنمایی برای رانندگی بین خطوط و همچنین هشدار در مورد محدویت سرعت این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با اطمینان و بصورت بهتری در بزرگراه‌ها رانندگی کنند. با استفاده از قابلیت Do Not Disturb نیز دیگر خبری از نمایش پیام‌های دریافتی در هنگام رانندگی نخواهد بود.
 
آی او اس 11 /iOS 11
 
اپلیکیشن Files
 
آی او اس 11 /iOS 11
 
اپل بالاخره اپلیکیشن مدیریت فایل را به سیستم عامل خود اضافه کرد. این اپلیکیشن که فایلز نام دارد، تنها در آیپد حضور خواهد داشت. این اپلیکیشن برای کنترل محتوا و دسترسی به سرویس‌های ابری مختلف، کمک شایانی به کاربران خواهد کرد. اپل هنوز خبری در راستای انتشار این اپلیکیشن برای آیفون منتشر نکرده است.
 
سایر بهبود‌ها
 
آی او اس 11 /iOS 11
 
از جمله‌ی دیگر تغییرات اعمال شده در iOS 11 باید به تغییرات اپل موزیک و اپ استور اشاره کرد. با توجه به سیاست‌های اپل که همواره توسط مدیران آن بیان شده، واقعیت افزوده نیز در هسته‌ی iOS توسعه یافته است. ARKit با کیت واقعیت افزوده این امکان را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند محتوای دیجیتال را با دنیای واقعی ترکیب کنند. ایر‌پلی ۲، سیستم صوتی چنداتاقه که امکان پخش موسیقی بین چندین آیفون و آیپد را فراهم می‌کند، کیبورد در حالت تایپ با یک دست، وارد کردن خودکار پسورد در اپلیکیشن‌ها و ضبط اسکرین گوشی، از دیگر بهبود‌های جدید‌ترین سیستم عامل موبایل اپل است.
 
چه دستگاه‌هایی بروزرسانی می‌شوند؟
 
طبق اعلام اپل، iOS 11 برای آیفون ۵ اس و مدل‌های جدید‌تر آن، تمامی آیپد‌های ایر و نسخه‌‌های آیپد پرو، آیپد نسل پنجم، آیپد مینی ۲ به بعد و آیپاد تاچ نسل ۶ عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.