اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 6, 2017
0:54 سه شنبه، 16ام خردادماه 1396
کد خبر: 83506

واعظی عنوان کرد: رایزنی های سه جانبه برای گشایش ترانزیت اینترنت ایران، ارمنستان و عراق/ افزایش حجم تجارت ایران و ارمنستان

واعظی وزیر ارتباطات ایران با واچه گابریلیان معاون نخست وزیر ارمنستان در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در روسیه دیدار کرد و درباره انجام کارهای مقدماتی سه جانبه (ایران، ارمنستان و عراق) در زمینه ترانزیت اینترنت گفت: آماده گشایش این خط با حضور وزیران مسئول هر سه کشور هستم.
 
tyjhk.jpg
در این دیدار که امروز (جمعه) در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه برگزار شد، وزیر ارتباطات گفت: روابط تهران و ایروان در حال گسترش است، ولی باز هم باید بیشتر توسعه یابد.
 
وی با بیان اینکه پس از استقلال ارمنستان در سال 1991 بعد از فروپاشی شوروی، روابطی خوب و بدون مشکل بین تهران و ایروان برقرار بوده، اظهار کرد: در سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان (دی ماه 95) توافق های خوبی حاصل شد که باید تلاش کنیم عملیاتی شود.
 
وزیر ارتباطات همچنین با ابراز امیدواری برای اینکه سفر پیش روی کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان به تهران نیز مکمل مذاکرات و دیدارهای قبلی باشد، افزود: عرصه های برق و گاز و همچنین حمل و نقل بین دیگر بخش ها برای همکاری های دو کشور بسیار اهمیت دارد..
 
واعظی با اشاره به افزایش حجم تجارت ایران و ارمنستان در چند سال گذشته و همچنین همکاری های «ای سی تی» گفت :در این عرصه ها فرصت های خوبی برای گسترش مناسبات وجود دارد و ما به تمام توافق های انجام شده متعهدیم.
 
وزیر ارتباطات همچنین در باره انجام کارهای مقدماتی سه جانبه (ایران، ارمنستان و عراق) در زمینه ترانزیت اینترنت گفت:  آماده گشایش این خط با حضور وزیران مسئول هر سه کشور هستم.
 
وی همچنین تاکید کرد : برای توسعه روابط، عادی سازی همکاری های بانکی بین دو کشور ضروری است.
 
واچه گابریلیان معاون نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار ضمن ارزشمند خواندن سفر روحانی به ایروان و لزوم تلاش برای عملیاتی کردن توافق ها، گفت که ایران برای ارمنستان جایگاه مهمی دارد و دو کشور دوستی ها و همراهی های چند قرنی دارند.
 
وی ادامه داد: ایران مهم ترین کشور از دیدگاه ارمنستان است. روابط دوجانبه را بسیار با ارزش می دانیم و برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات هر کاری را که بتوانیم انجام می دهیم.
 
گابریلیان همچنین با بیان اینکه همکاری سه جانبه انتقال دیتا را راهبردی می دانیم گفت که در چارچوب گسترش همکاری ها با ایران، قانون اخذ نشدن مالیات مضاعف از این پروژه را تصویب کردیم..
 
معاون نخست وزیر ارمنستان همچنین با راهبردی خواندن همکاری های حمل و نقلی و انرژی با ایران اظهار کرد: اگر ارمنستان جاده های خوب بسازد می توانیم کالاها را از خلیج فارس به دریای سیاه ترانزیت کنیم.
 
وی در ادامه نیز به همکاری های ایران و ارمنستان در زمینه تبادل برق و پیوستگی شبکه دو کشور به گرجستان به عنوان یکی از زمینه های روابط چند جانبه اشاره کرد.
 
حمایت و تلاش ایروان برای نهایی کردن موافقت نامه مشارکت اقتصادی ایران و اتحادیه اوراسیا، برنامه ریزی برای تنظیم دستور کار سفر نخست وزیر ارمنستان به تهران با هدف استفاده هر چه بیشتر از فرصت مذاکرات، فعالیت در حوزه راهگذر شمال- جنوب، متصل کردن راه آهن دو کشور و همچنین همکاری برای ساخت تونل در یکی از جاده های این کشور برای اقتصادی کردن ترانزیت از دیگر محورهای سخنان گابریلیان در دیدار با  دکتر واعظی بود.
 
وزیر ارتباطات و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه که برای شرکت در برنامه های همایش اقتصادی سن پترزبورگ در این شهر حضور دارد، دیروز نیز با خانم ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت این اتحادیه، ابعاد مختلف موافقت نامه همکاری مشارکت اقتصادی را که قرار است منعقد شود، بررسی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.