اپلیکیشن

تلفن همراه

June 12, 2017
11:18 دوشنبه، 22ام خردادماه 1396
کد خبر: 83574

چگونه تماس های تلفنی را در اندروید ضبط کنیم؟

مطمئنن برای شما نیز پیش آمده است که گاهی اوقات بخواهید تماس تلفنی خود را ضبط کنید. در رابطه با این موضوع باید بگوییم که انجام این کار در سیستم عامل اندروید بسیار ساده است. راه های مختلفی برای ضبط یک تماس تلفنی وجود دارد.
 
با این حال در این مطلب سعی کرده ایم روی دو روش مختلف متمرکز شویم: Google Voice و اپلیکیشنی به نام Call Recorder – ACR (لینک دانلود در انتهای مطلب) دور روشی هستند که قصد داریم در ادامه مطلب به آن ها بپردازیم.
 
آیا ضبط تماس تلفنی قانونی است؟
 
پیش از هرچیزی بگذارید در رابطه با جنبه های قانونی که ممکن است در این باره به وجود آید صحبت کنیم. اولین و مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که ضبط تماس های تلفنی در همه کشورها امری قانونی نیست؛ بنابراین لازم است تا مقررات را به صورت دقیق در منطقه خود مورد بررسی قرار دهید.
 
چگونه به وسیله Google Voice تماس های تلفنی را ضبط کنیم؟
 
اگر از کاربران سرویس Google Voice هستید ضبط تماس های تلفنی برای شما بسیار آسان است. در صورتی که عضو اپلیکیشن Google Voice نیستید به سادگی می توانید یک حساب کاربری جدید برای این ابزار بسازید و به یکی از کاربران آن تبدیل شوید.
 
پیش از آن که قادر باشید یک تماس تلفنی را ضبط کنید، باید قابلیت ضبط کردن تماس ها را فعال نمایید. این کار را می توانید به صورت یکسان هم از طریق وب (روش توضیح داده شده توسط ما) و هم از طریق اپلیکیشن اندروید این سرویس انجام دهید.
 
ابتدا وارد وبسایت Google Voice شوید و به وسیله منوی کشویی سمت چپ روی گزینه Setting ضربه بزنید و بدین طریق منوی تنظیمات را باز کنید.
 
 
سپس در نسخه وب این سرویس گزینه Calls را انتخاب نمایید. در اپلیکیشن اندروید Google Voice نیز کافیست به سمت پایین اسکرول کنید تا با بخش Calls مواجه شوید.
 
 
Incoming Call Options آخرین گزینه در نسخه وب محسوب می شود. به وسیله این گزینه می توانید قابلیت ضبط تماس ها را فعال نموده و یا یک کنفرانس تلفنی را شروع کنید. جهت فعال کردن این گزینه روی دکمه ای که در سمت راست آن قرار دارد ضربه بزنید.
 
 
در مقابل در اپلیکیشن اندروید باید روی Advanced Call Settings ضربه بزنید و سپس گزینه Incoming Call Options را فعال کنید.
 
 
شایان ذکر است که پیگربندی تنظیمات در نسخه وب (یا بالعکس) Google Voice به صورت خودکار با نسخه اندروید (یا بالعکس) آن همگام سازی می شود و نیازی نیست مراحل گفته شده در یکی از این دو نسخه را مجدداً پشت سر بگذارید. با استفاده از Google Voice تنها می توانید تماس های ورودی را ضبط کنید.
 
با استفاده از Google Voice تنها می توانید تماس های ورودی را ضبط کنید.
در هر صورت اگر نیاز داشتید که یک تماس تلفنی را ضبط نمایید، وارد صفحه کلید تلفن همراه خود شوید و روی شماره 4 ضربه بزنید. در این هنگام یک اعلان صوتی به هر دو کاربر اطلاع می دهد که تماس مورد نظر در حال ضبط شدن است. برای متوقف کردن فرآیند ضبط نیز کافیست بار دیگر روی شماره 4 ضربه بزنید.
 
دوباره با به صدا در آمدن اعلان دیگری، متوقف شدن فرآیند ضبط تماس تلفنی به اطلاع هر دو کاربر خواهد رسید. در پایان فایل های صوتی به وجود آمده در حساب کاربری Google Voice شما ذخیره خواهند شد.
 
چگونه به وسیله Call Recorder – ACR تماس های تلفنی را ضبط کنیم؟
 
با آن که استفاده از Google Voice بسیار آسان است، اما با این حال بسیاری از قابلیت ها همچون ضبط خودکار مکالمه بلافاصله پس از برقراری تماس را در اختیار کاربران قرار نمی دهد. اینجاست که ابزار Call Recorder – ACR وارد میدان مسابقه شده و خودی نشان می دهد.
 
این اپلیکیشن علاوه بر دارا بودن ویژگی های بیشتر، ضبط شدن تماس تلفنی را به اطلاع هیچ یک از کاربران نمی رساند. بنابراین اگر به دنبال آن هستید که یک تماس تلفنی را به صورت مخفیانه ضبط کنید، این اپلیکیشن حسابی به کارتان می آید.
 
این اپلیکیشن ضبط شدن تماس تلفنی را به اطلاع هیچ یک از کاربران نمی رساند.
بد نیست بدانید که Call Recorder – ACR دارای دو نسخه متفاوت رایگان و پریمیوم است. حالت پریمیوم این برنامه ضمن حذف کردن تبلیغات، برخی ویژگی های مفید و کاربردی همچون توانایی ضبط از طریق مخاطبین، آغاز ضبط کردن در وسط مکالمه، ذخیره مکالمات ضبط شده در دراپ باکس یا گوگل دراپ و… را برای شما به آن می افزاید.
 
پس از نصب Call Recorder – ACR باید شرایط و مقررات عنوان شده را بپذیرید. پس از انجام این کار لازم است اجازه دسترسی به بخش های مورد نیاز را برای اپلیکیشن فوق صادر کنید.
 
 
پس از آن نوتیفیکیشنی برای شما به نمایش در خواهد آمد که در صورت تأیید آن اجازه ضبط خودکار مکالمات را به Call Recorder – ACR می دهید. با انجام این کار واقعاً نیازی نیست کاری انجام دهید؛ ابزار فوق به صورت پیش فرض تماس های تلفنی شما را ضبط خواهد کرد.
 
 
اگر دوست ندارید که مکالمات تان به صورت خودکار ضبط شود، در صورت داشتن حساب کاربری پریمیوم این اپلیکیشن قادر خواهید بود گزینه مذکور را به دلخواه خود تغییر دهید. وارد برنامه شوید، به کمک باز کردن منوی کشویی سمت به سر برگ Settings بروید و روی گزینه Recording ضربه بزنید.
 
 
به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Start recording را ببینید. در پایان آن را روی حالت Manual تنظیم کنید.
 
 
Call Recorder – ACR قابلیت های بیشتری را درون خود جای داده است؛ اگر می خواهید امکاناتی بیشتر از یک ضبط ساده در اختیار داشته باشید، استفاده از آن را به شما پیشنهاد می کنیم. با این حال باید بدانید که قابلیت های اضافی Call Recorder – ACR عمدتاً پولی هستند و برای بدست آوردن آن ها باید 3 دلار پرداخت نمایید.
 
Google Voice
قیمت: رایگان
سازنده: 80.8/12.37
سیستم عامل: اندروید و iOS
حجم: Google Inc مگابایت
 
Call Recorder – ACR
قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای)
سازنده: NLL
سیستم عامل: اندروید
حجم: 4.9 مگابایت
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.