فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

June 16, 2017
16:44 جمعه، 26ام خردادماه 1396
کد خبر: 83618

چراغهای هوشمند مجهز به سیستم صوتی در پارکهای شیراز

محققان شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس موفق به طراحی و تولید چراغ‌های روشنایی وایرلس صوتی به منظور استفاده در بوستان ها و فضاهای شهری شدند.
عیسی افخمی، مدیر عامل  یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری فارس اظهارکرد: در این شرکت موفق شدیم علاوه بر تولید چراغ‌های دفنی و زیرآبی LED، چراغ‌های روشنایی هوشمند مجهز به سیستم صوتی وایرلس را طراحی و تولید کنیم.
 
وی با بیان اینکه این طرح مراحل ثبت اختراع خود را طی می کند، خاطرنشان کرد: چراغ‌های روشنایی این سیستم قابلیت کنترل هوشمند داشته و درکنار آن امکان پخش صوت با کیفیت بالا را از طریق یک سیستم ارسال مرکزی کد گذاری شده داراست.
 
به گفته افخمی، در حال حاضر با شهرداری شیراز برای اجرای این پروژه در یکی از باغ‌های مهم تاریخی و گردشگری این شهر قرارداد منعقد کرده‌ایم.
 
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: هم اکنون طراحی روشنایی و سیستم صوتی پارک‌ها و بوستان‌ها به صورت مجزا از هم انجام می‌شود که با استفاده از این دستگاه هزینه‌های ناشی از کابل کشی و پایه‌های صوتی به صفر می‌رسد و می‌توان با حذف پایه‌ها و بلندگوها، زیبایی محیط را حفظ کرد که این موضوع به خصوص در اماکن باستانی و تاریخی به دلیل ضرورت عدم کابل کشی و آسیب‌های ناشی از آن حائز اهمیت است.
 
وی با اشاره به حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از این طرح پژوهشی گفت: صحا در راستای انجام تحقیقات پژوهشی طراحی چراغ‌های روشنایی هوشمند مجهز به سیستم صوتی وایرلس، تسهیلات مالی مناسبی به شرکت اعطا کرده که ان شاءلله تا ماه‌های آینده این پروژه و قرارداد آن تکمیل خواهد شد. البته بنا داریم در صورت پشتیبانی بیشتر صندوق این طرح را نیز به تولید انبوه برسانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.