اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 4, 2017
22:01 سه شنبه، 13ام تیرماه 1396
کد خبر: 83813

امضای قرار داد فناوری- علمی شاتل با دانشگاه تهران

در راستای انجام مسولیت‌های اجتماعی و بهره‌گیری از توان دانشگاه‌های کشور، شرکت شاتل در مراسمی قرارداد همکاری فناوری – علمی با پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران به امضا رساند. براساس اظهارات ناصر سلطانی، رییس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، این قرار داد آغازی بر همکاری فناوری–علمی پردیس دانشکده‌ فنی دانشگاه تهران با شرکت شاتل در قالب مدل "دانشکده سرمایه‌گذار" خواهد بود.
 
در این مراسم محمد حسن شانه‌ساززاده، رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل، ضمن تاکید این نکته که سال‌هاست  ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه سبب پیشرفت صنایع مختلف  در جهان شده است به خبرنگاران گفت :« در سال‌های فعالیتی که در بازار داشتیم متوجه شدیم که توجه صرف به کسب و کار به تنهایی معنایی ندارد و تعالی سازمانی تنها تمرکز روی سود بیشتر نیست. در واقع  با توجه به حوزه‌ای که در آن کار می‌کنیم و با توجه به تغییرات سریعی که در بازار تکنولوژی رخ می‌دهد تحقیق و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است. در نهایت بعد از بررسی‌های مختلف و انجام مذاکرات لازم، دانشگاه تهران را به عنوان شریک استراتژیک خود در حوزه فناوری- علمی انتخاب کردیم.»
 
وی در ادامه افزود: «در همین زمینه از ماه‌ها پیش پروژه‌های متنوعی در حوزه فناوری اطلاعات توسط تیم فنی و IT شاتل تعریف شد که قرار است این پروژه‌ها توسط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برون سپاری شود. همچنین در صورت کسب موفقیت دانشگاه ‌و شاتل به صورت مشترک کسب و کار جدید را در قالب شرکت مشترک پیش خواهند برد.» شانه‌ساززاده معتقد است با این کار از یک سو شاتل می‌تواند خود را همراه با آخرین تحولات دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات به روز نگه دارد و از سوی دیگر دانشجویان شانس کسب تجربه و عینیت بخشیدن به ایدههای کارآفرینانه را خواهند داشت.
 
رییس هیات مدیره گروه شرکت شاتل ضمن اشاره همکاری نزدیکی که این شرکت پیش از این با دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه تهران در حوزه برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های مهارتی، جذب کارآموز و… داشته، تاکید می‌کند با امضای این قرار داد فناوری- علمی شاتل تصمیم دارد به صورت سیستماتیک و با پروتکل اقتصادی مشخص کار تحقیق و توسعه را با دانشگاه تهران پی‌گیری کند.
 
همچنین در این مراسم، مجید نیلی احمد آبادی، رییس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر به عنوان ارائه دهنده طرح «دانشکده سرمایه‌گذار» و اجرای پایلوت آن در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، در توضیح طرح و تاریخچه آن گفت: «در گذشته بیشتر رویکرد دانشگاه‌ها آموزشی بوده و در مرحله بعد بیشتر به سمت انجام تحقیق و پژوهش پیش رفت. امروزه با توجه به دانش و فناوری معطوف به اقتصاد دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها باید زمینه کارآفرینی را فراهم کرده و با نگرش خلق ثروت دانش‌بنیان در حوزه‌های دانشی و فناوری‌های روزآمد هدف‌گذاری کنند.» وی افزود: «این قرارداد آغاز همکاری فناوری و علمی با یک شرکت بخش خصوصی در قالب طرح مذکور بوده که در پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکترا شکسته می‌شود. این حرکت آغاز تحولی بزرگ برای ارتباط بیشتر صنایع با دانشگاه‌ها بوده و در حقیقت مشارکت با دانشجویان و نخبگان دانشگاه‌های برتر، ارزش نهادن به آنان و با انگیزه کردن سرمایه‌های آینده کشور است.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.