اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 5, 2017
21:16 چهارشنبه، 14ام تیرماه 1396
کد خبر: 83843

سرائیان خبر داد: موازی‌کاری در راه‌اندازی شبکه‌ علمی کشور/ پیشنهاد استفاده از شبکه مشترک به جای شبکه اختصاصی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: ایجاد یک شبکه موازی برای راه‌اندازی شبکه علمی کشور در کنار شبکه فعلی شرکت مخابرات ایران از نظر به روزسانی و نگهداری باعث استفاده ناکارآمد از تجهیزات و منابع می‌شود.
رسول سرائیان در مراسم بهره‌برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور با رویکرد شبکه خدمت‌گرا و اپراتور تمام الکترونیکی ایران، اظهار داشت: تفاوت نسل سوم این شبکه با دو نسل قبلی در مدل تجاری تسهیم درآمد بین بازیگران است. 
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در این مدل بازیگران بسته به مشارکت در پروژه از درآمد آن منفعت مالی خواهند داشت که این تجربه اشتراک منافع در دنیا باب شده و از این طریق بازیگران با تقسیم درآمد به بزرگ‌ شدن کمک می‌کنند.
 
وی با ارائه پیشنهادی درباره زیرساخت فنی شبکه علمی کشور گفت: در راه‌اندازی این شبکه مقرر شده که تجهیزات اکتیو مستقل نصب و بهره‌برداری شود این در حالی است که شبکه شرکت مخابرات ایران در بخش تجهیزات اکتیو بسیار به روز و پر ظرفیت است و ایجاد یک شبکه موازی از نظر به روزرسانی و نگهداری مسائل مخصوص به خود را دارند. 
 
سرائیان پیشنهاد کرد: با هر سطح موافقتنامه سرویس که مدنظر شبکه علمی کشور است و هر ظرفیت درخواستی شرکت مخابرات تعهد می‌کند که سرویس لازم را از طریق یک شبکه مشترک به جای ایجاد شبکه‌های موازی ارائه کند. 
 
وی خاطرنشان کرد: اگر راه‌اندازی شبکه علمی کشور توجیه اقتصادی نداشته باشد، موفق نخواهد بود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.