اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 9, 2017
7:30 یکشنبه، 18ام تیرماه 1396
کد خبر: 83890

معاون شرکت مخابرات ایران: ارایه اینترنت باکیفیت در گرو لغو قرارداد غیرحجمی است

معاون شرکت مخابرات ایران نحوه حل مشکل نارضایتی برخی مشترکان از کیفیت اینترنت را تغییر قرارداد سرویس با مخابرات عنوان کرد و گفت: سرویس اینترنت نامحدود مشترکان باید فسخ و تغییر کند.
 
داوود زارعیان درباره مساله بی کیفیتی سرویس اینترنت نامحدود برخی مشترکان شرکت مخابرات ایران، تنها راه حل این مشکل را تغییر مدل قرارداد دریافت این سرویس دانست.
 
وی با بیان اینکه بیش ترین گزارش های واصله از نارضایتی مشترکان اینترنت مخابرات مربوط به استان تهران است، گفت: این نارضایتی مربوط به مشترکان اینترنت نامحدود مخابرات است که قراردادهای قدیمی با مخابرات دارند و سرعت اینترنت دریافتی شان ۱۲۸ کیلوبیت، ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت است.
 
معاون شرکت مخابرات ایران افزود: در صورتیکه این قراردادهای قدیمی تغییر کند، کیفیت سرویس دریافتی مشترکان بالا می رود. هم اکنون در سایر استان ها، اغلب مشترکان دارای قرارداد سرویس جدید با مخابرات هستند و تنها در تهران با این عدم رضایت از سوی کاربران مواجه هستیم.
 
زارعیان با بیان اینکه هم اکنون ۴۳ هزار مشترک مخابرات در تهران از اینترنت با حجم نامحدود و با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه استفاده می کنند، ادامه داد: در همین حال ۲۹۴ هزار مشترک دارای موافقتنامه دریافت اینترنت ۲۵۶ کیلوبیتی از مخابرات هستند. این درحالی است که هم اکنون مخابرات امکان واگذاری اینترنت با سرعت ۲ تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه را دارد.
 
وی با ارایه پیشنهاد تغییر قرارداد این مشترکان برای دریافت اینترنت با سرعت بالاتر گفت: مشترکان مخابرات باید اینترنت حجمی را با سرعت مناسب انتخاب کنند تا مشکل نارضایتی از کیفیت این سرویس حل شود.
 
معاون شرکت مخابرات ایران ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده، ۹۰ درصد مشترکان ناراضی اینترنت مخابرات، دارای قراردادهایی از گذشته هستند که طبق آن اینترنت نامحدود با سرعت پایین دریافت کرده اند. وی با بیان اینکه اینترنت با سرعت ۱۲۸، ۲۵۶ و حتی ۵۱۲ کیلوبیت منقضی شده است، گفت: سرویس اینترنت نامحدود مخابرات در آن زمان برای این سرعت بوده و هم اکنون مشترکان با مراجعه به مخابرات می توانند قراردادهای قدیمی اینترنت نامحدود را فسخ کنند تا مشکلشان رفع شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.