اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 16, 2017
18:14 یکشنبه، 25ام تیرماه 1396
کد خبر: 84019

معاون شرکت مخابرات مطرح کرد: تغییر ساختار واگذاری اینترنت/۷۰۰هزار نفر در تهران اینترنت نامحدود دارند

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه هر مصوبه‌ای توسط کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شود، منافع شرکت‌های FCP و منافع مشترک را در نظر می‌گیرد، گفت: اگر سازمان تنظیم مقررات مصوبه‌ای برای ارائه‌ی سرویس نامحدود ارئه دهد، ساختار دریافت اینترنت از زیرساخت و واگذاری به مشترکان تغییر خواهد کرد و مخابرات نیز تابع تصمیمات جدید خواهد بود.
 
داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال حاضر ناظر بر این است که اینترنت به صورت حجمی فروخته شود، افزود: البته این مصوبه در حالی است که ما تعداد زیادی مشترک نامحدود داریم. طبیعتا اگر سازمان تنظیم مقررات رادیویی مصوبه‌ای را در راستای ارائه اینترنت نامحدود تصویب کند، در تعرفه‌ها و تعامل شرکت‌های PAP و FCP با شرکت ارتباطات زیرساخت تغییر ایجاد می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به مشترکانی که همچنان قرارداد با اینترنت نامحدود دارند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان تهران اینترنت نامحدود دریافت می‌کنند. مشترکان با شرکت مخابرات قرارداد با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بستند که با این قرارداد سرعتشان پایین است، بنابراین امیدواریم مصوبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی تصویب شده و مشترکان قراردادهایی با سرعت بالا با ما ببندند تا کیفیت اینترنت برایشان افزایش یابد.
 
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر تغییر ساختار واگذاری اینترنت در صورت تغییر مصوبه رگولاتوری بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های FCP اینترنت را به صورت حجمی خریداری کرده و بر مبنای آن به شرکت زیرساخت پول پرداخت می‌کنند، بنابراین باید به همین ترتیب هم بفروشند. قطعا اگر سازمان تنظیم مقررات مصوبه‌ای برای ارائه‌ی سرویس نامحدود ارئه دهد کل ساختار واگذاری اینترنت در کشور تغییر خواهد کرد و مخابرات نیز تابع تصمیمات جدید خواهد بود.
 
زارعیان همچنین خاطرنشان کرد: با تغییر مصوبه سازمان، شرکت‌های PAP به شکل دیگری از زیرساخت و تامین‌کنندگان اینترنت را خریداری می‌کنند و همچنین به شیوه جدید واگذار خواهند کرد، بنابراین به نظر می‌رسد مصوبه جدید می‌تواند یک هماهنگی بین آنچه که PAP ها و FCPها خریداری می‌کنند، با آنچه واگذار می‌کنند، ایجاد کند. مخابرات نیز در حالی که معتقد است در مصوبه جدید هم منافع شرکت‌های FCP   و هم منافع مشترک در نظر گرفته می‌شود، قطعا آن را اجرا خواهد کرد.
 
وی با اشاره به بسته‌های جدید شرکت مخابرات ایران با واگذاری فیبر نوری، اظهار کرد: ارائه‌ بسته‌های اینترنتی بستگی به این دارد که مشترک چه سرعتی را خریداری کند. برخی از مشترکان ممکن است درخواست سرعت پایین داشته باشند و برخی نیز اینترنت نامحدود با سرعت بالا بخواهند. باید دید آیا سازمان حداقل سرعتی را تعریف می‌کند که مشترکان اینترنت با سرعت ۶۴ و ۱۲۸ کیلوبیت نگیرند یا خیر. همه این مسائل بستگی به این دارد که سازمان چه مصوبه‌ای تصویب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.