اپراتورها

تلفن همراه

July 18, 2017
13:26 سه شنبه، 27ام تیرماه 1396
کد خبر: 84056

ارائه خدمات NB-IoT و LTE-M توسط اپراتور اماراتی اتصالات

اپراتور مخابراتی Etisalat اعلام کرده است که خدمات تجاری حوزه اینترنت اشیاء خود را از طریق NB-IoT و LTE-M ارائه خواهد داد. به این ترتیب، این شرکت اولین اپراتوری خواهد بود که این فناوری‌های نوین را در خاورمیانه و شمال آفریقا(منطقه MENA) ارایه و قابلیت اجرای انواع خدمات و راه‌حل‌ها را فراهم می‌نماید.
 
این فناوری‌ها هر دو مربوط به پروژه مشارکت نسل سوم (۳GPP) هستند و استانداردهایی به حساب می‌آیند که از طیف فرکانسی دارای مجوز برای ایجاد امنیت در سطح حامل (carrier-grade) استفاده کرده و کم مصرف هستند. این فناوری‌ها به تجهیزات مختلف این امکان را می‌دهند که امکان شارژدهی (عمر باطری) حداقل ۱۰ ساله داشته باشند.
 
تجهیزاتIoT یادشده (دارای چیپست های ساخت شرکت‌های پیشتاز نظیر هواوی، کوالکام و کیوتل) به صورت انتها به انتها برروی بستر IoT اتصالات مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. همچنین این اپراتور با همکاری با چند شرکت فعال در حوزه شبکه‌، در حال ارائه خدمات و راه‌حل‌های انتها به انتهای IoT برای مشتریان خود است که کاربرد‌ها و صنایع مختلف مرتبط با شهرهای هوشمند را هدف می‌گیرند.
 
در حال حاضر، اپراتور اتصالات دیتا سنترهایی کاملاً مجهز در اختیار دارد که می‌تواند تمام خدمات و برنامه‌های حوزه اینترنت اشیاء را اجرا نموده و به افزایش تقاضا در این زمینه پاسخ دهد. راه‌حل‌های IoT این شرکت در صنایع مختلفی اجرا می‌شوند که بیشتر آن‌ها در زمینه حمل‌ونقل، سلامت و آموزش هستند.
 
شرکت مخابرات امارات متحده عربی با نام تجاری اتصالات به ۱۸ کشور، در اسیا خاورمیانه و افریقا خدمات مخابراتی و ارتباطاتی ارائه می دهد، این اپراتور در سال ۲۰۱۴ با داشتن ۱۶۷ میلیون مشترک به عنوان چهاردهمین اپراتور بزرگ تلفن همراه جهان شناخته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.