رگولاتوری

داشبورد شاخص‌های کیفی شبکه شرکت مخابرات راه‌اندازی شد

منبع: نشریه الکترونیک ترند
داشبورد شاخص های کیفی شبکه شرکت مخابرات ایران صبح امروز سه شنبه راه اندازی شد؛ براین اساس دسترسی به این آمار براساس پارامترهای کیفی Packet Loss، Availability، Jitter،Latency و به تفکیک تکنولوژی و استان امکانپذیر است.
 
پیشتر به گفته مدیرعامل شرکت زیرساخت، بنا بر سند طراحی شبکه ملی اطلاعات شاخص Jitter حداکثر بایستی یک میلی ثانیه، شاخص اتلاف بسته حداکثر ۰٫۰۵% و شاخص حداکثر تأخیر در شبکه انتقال لایه سه مخابرات بایستی حداکثر حدود ۱۰ میلی ثانیه باشد.
 
در همین رابطه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن تمجید از این اقدام شرکت مخابرات، گفت لزوم بهبود کیفیت و توسعه آنی که با جدیت در دستور مخابرات ایران قرار دارد به خوبی ملموس است. امروز با این اقدام مشتری مداری و پاسخگویی در مخابرات ایران بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته است. همه این اقدامات مرهون پروژه بزرگ شبکه ملی اطلاعات و عزم جدی همه بخش‌های کشور برای تحقق آن است.
 
امیدوارم رسانه‌ها علیرغم اشکالاتی که در شبکه از الان به‌صورت شفاف قابل رؤیت شده است، حمایت جدی از این اقدام جسورانه و این گام بلند به عمل بیاورند تا به سمت شفافیت بیشتری در مسیر توسعه فناوری اطلاعات در کشور گام برداریم.
 
شایان ذکر است به گفته معاون وزیر ارتباطات، اقدامات مهمی در زمان مدیریت دکتر رسول سرائیان و تیم مدیریتی وی در مخابرات آغازشده که مهم‌ترین آن آغاز پایش یکپارچه منابع و نیز کیفیت شبکه مخابرات ایران به‌صورت متمرکز است. اکنون عقب ماندگیهای شبکه به‌صورت کامل برای مدیریت مخابرات ایران قابل پایش است و توان برنامه‌ریزی برای حل مشکلات فراهم آمده است.
 

​​