رگولاتوری

July 19, 2017
18:00 چهارشنبه، 28ام تیرماه 1396
کد خبر: 84088

داشبورد شاخص‌های کیفی شبکه شرکت مخابرات راه‌اندازی شد

داشبورد شاخص های کیفی شبکه شرکت مخابرات ایران صبح امروز سه شنبه راه اندازی شد؛ براین اساس دسترسی به این آمار براساس پارامترهای کیفی Packet Loss، Availability، Jitter،Latency و به تفکیک تکنولوژی و استان امکانپذیر است.
 
پیشتر به گفته مدیرعامل شرکت زیرساخت، بنا بر سند طراحی شبکه ملی اطلاعات شاخص Jitter حداکثر بایستی یک میلی ثانیه، شاخص اتلاف بسته حداکثر ۰٫۰۵% و شاخص حداکثر تأخیر در شبکه انتقال لایه سه مخابرات بایستی حداکثر حدود ۱۰ میلی ثانیه باشد.
 
در همین رابطه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن تمجید از این اقدام شرکت مخابرات، گفت لزوم بهبود کیفیت و توسعه آنی که با جدیت در دستور مخابرات ایران قرار دارد به خوبی ملموس است. امروز با این اقدام مشتری مداری و پاسخگویی در مخابرات ایران بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته است. همه این اقدامات مرهون پروژه بزرگ شبکه ملی اطلاعات و عزم جدی همه بخش‌های کشور برای تحقق آن است.
 
امیدوارم رسانه‌ها علیرغم اشکالاتی که در شبکه از الان به‌صورت شفاف قابل رؤیت شده است، حمایت جدی از این اقدام جسورانه و این گام بلند به عمل بیاورند تا به سمت شفافیت بیشتری در مسیر توسعه فناوری اطلاعات در کشور گام برداریم.
 
شایان ذکر است به گفته معاون وزیر ارتباطات، اقدامات مهمی در زمان مدیریت دکتر رسول سرائیان و تیم مدیریتی وی در مخابرات آغازشده که مهم‌ترین آن آغاز پایش یکپارچه منابع و نیز کیفیت شبکه مخابرات ایران به‌صورت متمرکز است. اکنون عقب ماندگیهای شبکه به‌صورت کامل برای مدیریت مخابرات ایران قابل پایش است و توان برنامه‌ریزی برای حل مشکلات فراهم آمده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.