امینت

تلفن همراه

July 22, 2017
18:17 شنبه، 31ام تیرماه 1396
کد خبر: 84122

گوگل از دستگاه های اندروید در برابر بدافزارها محافظت می کند

خدمت جدید گوگل با هدف پاک کردن گوشی های اندروید از بدافزارها ارائه می شود. این خدمت به طور مداوم دستگاه های اندروید را اسکن می کند.
گوگل قصد دارد با ارائه یک خدمت امنیتی جدید کاربران خود را در برابر اپلیکیشن های خطرناک محافظت کند.
 
این خدمت که  Google Play Protect نام گرفته به طور مداوم دستگاه های اندروید را اسکن می کند و اپلیکیشن هایی با بدافزار پنهان  را حذف می کند.
 
این درحالی است که تحقیقی در اوایل سال جاری نشان داد ۹۹.۹ درصد از بدافزارها به جای دستگاه های اپل، وارد موبایل های اندرویدی می شوند.
 
 درهمین راستا خدمت  Play Protect  برای تمام دستگاه های  مجهز به Google Mobile Services ۱۱ و جدیدتر از آن ارائه می شود.
 
 Play Protect در Google Play نصب می شود و به طور خودکار ایمنی اطلاعات دستگاه را آپدیت می کند. کاربر می تواند عملکرد آن را در بخش تنظیمات و زیرمجموعه ایمنی  کنترل کند.
 
این قابلیت در هفته های آتی عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.