اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 24, 2017
20:05 دوشنبه، 2ام مردادماه 1396
کد خبر: 84171

جهانگرد: توسعه میزبانی محتوا و ورود اپراتورهای مجازی از دستاوردهای شبکه ملی اطلاعات است

 
معاون وزیر ارتباطات در آیین افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات گفت : توسعه ظرفیت میزبانی محتوا و خدمات داخلی ، ایجاد زیر ساخت های ارتباطی IOT ، توسعه شبکه های شهری توسط اپراتورهای خصوصی و ورود اپراتورهای مجازی  از دیگر دستاوردهای شبکه ملی اطلاعات است.
 
 
مهندس نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در نمایشگاه الکامپ با اشاره به اینکه راه اندازی این شبکه در قوانین چهارم و پنجم توسعه و مصوبه شورای عالی فضای مجازی الزام شده بود ، افزود : شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک شبکه مستقل ، با امکان عرضه خدمات و محتوا با سرعت بالا و امن طراحی شده است.
 
وی با بیان اینکه در فاز نخست و دوم این شبکه ، مرحله شکل گیری ساختار شبکه ملی اطلاعات انجام شد ، تاکید کرد: در سال های  گذشته 90 درصد ترافیک به خارج بوده است  که امسال به 60 درصد رسیده است و با افزایش هاست ها در کشور ،تبادل ترافیک داخل بیشتر می شود  و می توانیم به استاندارد جهانی 70 به 30 برسیم.
 
 جهانگرد با اشاره به اینکه در سال 92 حدود 3.5 میلیون پورت اینترنت ثابت پر سرعت وجود داشت ، خاطر نشان کرد : ظرفیت شبکه اصلی کشور به 10 هزار گیگ در حال حاضر رسیده است.
 
وی از ارتقای زبان فارسی از رتبه چهاردهم به نهم در سایت های غیر انگلیسی خبر داد و تاکید کرد : از 0.6 دهم حجم زبان فارسی هم اکنون به 1.6 دهم ارتقا داشته ایم.
 
جهانگرد به افزایش سرعت در شبکه ملی اطلاعات در شبکه های ارتباطی ثابت و همراه اشاره کرد و گفت :سرعت در شبکه همراه کشور به 10 مگ و در ثابت به 25 مگ افزایش یافت است که در برنامه داریم این سرعت به 100 مگ در شبکه ثابت ارتقا یابد. 
 
 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، اجرای تفکیک ترافیک داخل از خارج ، اعمال تعرفه نیم بها و تحول در دسترسی پهن باند ثابت را از دستاورد های شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت : توسعه ظرفیت میزبانی محتوا و خدمات داخلی ، ایجاد زیر ساخت های ارتباطی IOT ، توسعه شبکه های شهری توسط اپراتورهای خصوصی و ورود اپراتورهای مجازی  از دیگر دستاوردهای شبکه ملی اطلاعات بوده است.
 
وی در پایان سخنان خود به چالش های پیش روی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و تصریح داشت : تمرکز بیش از اندازه اپراتورها در تهران ، ایجاد مراکز داده بزرگتر ، تکمیل شبکه های درون استانی و توسعه دسترسی پهن باند در روستاها از چالش های پیش روی ما در این زمینه است که در حال برطرف کردن آنها هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.