فناوری اطلاعات

July 26, 2017
15:48 چهارشنبه، 4ام مردادماه 1396
کد خبر: 84221

الکامپ به دنبال تاثیر مستقیم در صنعت

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، الکامپ ۲۳ را بهترین الکامپ تاکنون دانست و گفت: هدف ما از این نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی است.
 
ناصرعلی سعادت در نشستی در روز پایانی نمایشگاه الکامپ، گفت: الکامپ خواسته‌ای بود که صنف از ما داشت و پس از مسائلی که ۲۰ سال گذشته با آن روبه‌رو بود، توانست در این سه سال سیر ثبات و صعود را طی کند.
 
وی ادامه داد: بهبود کمی و کیفی نمایشگاه، استقبال دستگاه‌های دولتی و افتتاح مهم ترین پروژه وزارت ارتباطات یعنی شبکه ملی اطلاعات و همچنین قرارداد با سبیت آلمان از جمله دستاوردهای الکامپ است. البته در الکامپ ۲۳ به علت فرصت کم نسبت به دوره قبل نمی‌توانستیم کار زیادی در زمینه‌ی بین المللی انجام دهیم، اما این موضوع در الکامپ آینده جبران خواهد شد.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان این که الکامپ امسال بهترین الکامپ طی ۲۳ سال بود، افزود: با وجود این ما همچنان راضی نیستیم زیرا لیاقت و جایگاه این صنعت و صنف بالاتر از این است. ما نمایشگاه را به صرف برگزاری نمایشگاه برگزار نمی‌کنیم، بلکه می‌خواهیم تاثیر مستقیم آن را در اقتصاد و صنعت ببینیم.
 
سعادت با بیان این که هدف ما از این واقعه در صنعت دستاوردهای اقتصادی است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات الکامپ در سه سال گذشته حمایت از استارت‌آپ‌ها بوده است، زیرا ما باید وسیله دیده شدن جوان‌ها باشیم. همچنین الکامپ ۲۳ شاهد بهبود کمی و کیفی حضور استارت‌آپ‌ها بود.
 
حضور متقابل سبیت و الکامپ
 
وی با تاکید بر ابراز علاقه مندی نمایشگاه سبیت از الکامپ، بیان کرد: نماینده سبیت امسال هم در الکامپ حضور داشت. ما با سبیت قرارداد امضاء کرده‌ایم و به عنوان نماینده رسمی از ایران در نمایشگاه آینده که خردادماه برگزار می‌شود حضور خواهیم داشت.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره‌ی ادغام الکامپ و تلکام از سال آینده، توضیح داد: این دو نمایشگاه بیش از ۹۰ درصد هم پوشانی دارند. در دنیا وابستگی CT و IT جداناپذیر است. همانطور که اپراتورهای موبایل و شرکت‌های FCP همواره در هر دو نمایشگاه حضور دارند، بنابراین ما به دنبال مدیریت کردن صنعت هستیم.
 
سعادت ادامه داد: در جلسه‌ای که با تمام ذینفعان از جمله وزارت صنعت و معدن، وزارت ICT، بخش خصوصی، پیمانکاران و سازمان نظام صنفی به عنوان متولی برگزار شد، طی توافق تصمیم گرفتیم اهمیت صنعت ICT برای مردم مشخص شود.
 
وی با اشاره به همایش‌های برگزار شده در طول الکامپ، اظهار کرد: صنعت ICT نیازمند محتوا و دانش است و برگزاری همایش نیز در همین راستاست. ما در نمایشگاه آینده نیز همایش‌های بیشتری را برگزار خواهیم کرد برای این که راه را برای این صنعت باز کنیم.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان این که اشتغال علت نیست بلکه معلول اقتصاد سالم رو به رشد است، ادامه داد: اگر موانع را از راه کارآفرینان برداریم، مشکل اشتغال حل می‌شود. ICT از کم هزینه‌ ترین صنایع برای اشتغال است. این حوزه رکوردهای اشتغال را شکسته است. از اعضای سازمان نظام صنفی که از ما مجوز گرفتند، بیش از ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت IT شاغل هستند.
 
همچنین باقر بحری – نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای – در این نشست، اظهار کرد: الکامپ امسال افتتاحیه و اختتامیه نداشت برای این که زمان بیشتری را به نمایشگاه اختصاص دهد. البته مانند سال گذشته برنامه‌ای را در سالن الکام استار خواهیم داشت.
 
وی ضمن تاکید بر درخشش استارت‌آپ‌ها، بیان کرد: از ۳۵ استارت‌آپی که سال گذشته در سبیت حضور یافتند، چهار تای آنها به دور دوم صعود کردند و این مایه افتخار است.
 
نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره‌ی دلیل برگزار نشدن سالن‌های اشتغال و الکام گیمز، گفت: برای الکامپ ۲۳ قصد داشتیم سالن اشتغال را راه بیندازیم، البته متاسفانه خیلی از شرکت‌ها درک خوبی از اشتغال نداشتند. اما سال آینده سالن اشتغال بهترین سالن خواهد بود. الکام گیمز هم سال آینده حضور خواهد داشت. در نهایت باید الکامپ سال آینده را از لحاظ کیفی بهبود ببخشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.