فناوری اطلاعات

July 30, 2017
19:04 یکشنبه، 8ام مردادماه 1396
کد خبر: 84326

پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد

مراسم افتتاح پارک علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات، وزیر علوم، معاونین و مدیران این وزارتخانه ها برگزار شد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز 8 مرداد ماه، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات در کیلومتر 26 اتوبان تهران – کرج با حضور واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار البرز، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران حوزه ارتباطات کشور برگزار شد.
 
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینی به مساحت بیست و چهار هکتار با هدف تبدیل شدن به معتبرترین مرکز توسعه کسب و کار حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.
 
همچنین استقرار و همکاری شرکت های معتبر داخلی و بین المللی در جهت رفع نیازهای ملی و فتح بازار های جهانی از دیگر اهداف پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
در حال حاضر این پارک دارای 17 هزار متر مربع ساختمان قابل بهره برداری است که تا خرداد ماه 97 به طور کامل بازسازی شده و در اختیار شرکت های متقاضی قرار می گیرد.
 
همچنین برنامه های عملیاتی پارک، مجموعه از فعالیت های مشخص برنامه ریزی شده است که با تأمین اعتبارات لازم انجام می شود. شرکت ها برای ورود به برنامه ها و بهره گیری از مزایای آن از طریق فرآیند پذیرش، گزینش شده و طی دوره معین اهداف برنامه مربوطه را دنبال کرده و به انتها می رسانند. اهم این برنامه ها عبارتند از:
 
برنامه توسعه شرکت های جوان
برنامه شبکه سازی مراکز رشد علم و فناوری و مراکز نوآوری دانشگاه ها
برنامه تضمین خرید در مقابل تضمین کیفیت کالا و خرید خدمات با هدف توسعه نوآوری
برنامه بین المللی سازی از طریق پروژه های پیشران برنامه نوآوری باز (نوآوری با شما، تولید و فروش با ما) از طریق سازمان های توسعه ای مستقر در پارک برنامه جذب و حفظ استعدادهای برتر (برنامه کار و زندگی)
برنامه مهاجرت به داخل متخصصان و استعدادهای برتر ایرانی ساکن خارج از کشور
 
حجم بازار فناوری اطلاعات کشور از 15 هزار میلیارد تومان در سال 1392 به 40 هزار میلیارد تومان در سال 1396 رسیده و طبق برنامه ششم توسعه قرار است تا پایان این برنامه به 120 هزار میلیارد تومان برسد.
 
در این مراسم پروانه پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط دکتر فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به مهندس برات قنبری معاون وزیر ارتباطات به نمایندگی از وزارت ارتباطات اعطا شد.
 
همچنین در این مراسم تعدادی از شرکت های فعال در این حوزه مجوز حضور در پارک علم و فناوری را دریافت کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.