رگولاتوری

August 1, 2017
16:13 سه شنبه، 10ام مردادماه 1396
کد خبر: 84350

مرکز داده شماره یک دولت رونمایی شد

مرکز داده شماره یک دولت صبح امروز توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رونمایی شد.
 
امروز قبل از افتتاح پروژه دولت الکترونیک، وزیر ارتباطات با حضور در سازمان فناوری اطلاعات مرکز داده شماره یک دولت را رونمایی کرد.
 
رضا باقری اصل – معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات – درباره عملکرد و کارایی این مرکز داده، گفت: بر اساس تکلیف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، یکی از اقدامات مهم وزارت ارتباطات در این دوره، راه اندازی مراکز داده بود که امروز ما شاهد افتتاح مرکز داده شماره یک دولت هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه در این مرکز داده سرویس های اصلی دولت الکترونیک نگهداری می شود و همچنین میزبانی و ارایه خدمت می کند، افزود: در حقیقت مرکز داده‌های دولت، عضوی از مرکز ملی تبادل اطلاعات است و با پهنای باند و با امکانات زیرساختی مناسبی که در این مرکز فراهم شده است؛ مهمترین سرویس ها در این مرکز ارایه می شود.
 
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد : در این مرکز امکان پاسخگویی به تمام نیازهای کشور برای تبادل اطلاعات و سرویس های الکترونیکی در بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.
 
وی تاکید کرد: این مرکز یک مرکز مونیتورینگ و کنترل و پایش شبانه روزی است که بر اساس آن تمام درگاه های دولت پایش می شوند و سرویس های ارایه شده توسط دولت، ارزیابی و تحلیل کیفیت می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.