فناوری اطلاعات

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان: دفاتر پلیس+۱۰ به علت گرانفروشی جریمه شدند

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از محکومیت شرکت پژوهش و توسعه ناجی به جرم گران فروشی خدمات در دفاتر پلیس+۱۰ خبر داد.
 
به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی اطلاعیه‌ای از محکومیت شرکت خدمات دهنده در دفتر پلیس + 10 خبرداد که در این اطلاعیه آمده با اشاره به گزارش‌های متعددی که از سوی مردم در مورد اضافه دریافتی دفاتر پلیس 10+ در ازای ارائه خدماتی نظیر صدور، تعویض یا تمدید گذرنامه، صدور یا تعویض کارت پایان خدمت و ...  توسط سامانه دریافت و بررسی گزارشات و شکایات مردمی به این سازمان واصل شده بود ، پیگیری‌های لازم صورت گرفت که با توجه به عدم طی فرآیند مصرح در مصوبه هجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها، شرکت پژوهش و توسعه ناجی به پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال محکوم شد.
 
این اطلاعیه می‌افزاید: وفق بخشنامه های ابلاغی معاون اول رییس جمهور و مصوبات ستاد هدفمندسازی یارانه ها هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات گروه اولویت اول قیمت گذاری از جمله خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس10+) باید با هماهنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار صورت پذیرد.
 
با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، شرکت پژوهش و توسعه ناجی در سال 1394 از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+ 10) در اقدامی غیر قانونی، نسبت به اخذ مبالغی بالاتر از نرخ های تعیین شده و مصوب از مردم و مصرف کنندگان اقدام کرده و متاسفانه تذکرات کتبی و شفاهی این سازمان جهت اصلاح این رویه و رعایت مصوبات و مقررات قانونی توسط شرکت پژوهش و توسعه ناجی مورد توجه قرار نگرفت و این سازمان حسب وظایف قانونی خود و برای رعایت حقوق مصرف کنندگان‌، پرونده تخلفاتی را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرد و شعبه تعزیرات حکومتی استان تهران، ضمن احراز تخلف، رای به محکومیت قطعی شرکت پژوهش و توسعه ناجی بابت تخلف سال 1394 به مبلغ بیش از یک هزار و یکصد و هفتاد میلیارد ریال (بیش از 117 میلیارد تومان) و درج مهر تخلف اول در پروانه شرکت مذکور صادر نمود.
 
تخلفات سال 95 شرکت مذکور و دیگر دستگاههای ذیربط نیز تحت رسیدگی و سیر مراحل قانونی می باشد.
 
روابط عمومی سازمان با توجه به وجود سامانه اطلاعات قیمتی به آدرس http://www.124.ir ،از همه تولیدکنندگان کالا و عرضه کنندگان خدمات درخواست نموده که اطلاعات قیمتی خود را با هماهنگی سازمان در این سامانه ثبت کنند و از مردم نیز خواست با بهره گیری از اطلاعات قیمتی موجود در این سامانه از صحت عملکرد عرضه کنندگان کالا و خدمات در سطح کشور اطمینان حاصل کنند و تخلفات موجود را از طریق تلفن 124 اطلاع دهند.

​​