اینترنت و شبکه

August 5, 2017
14:28 شنبه، 14ام مردادماه 1396
کد خبر: 84397

یادداشت: پاسخ به بخشی از تهاجم‌ها به گزینه وزارت ارتباطات دولت دوازدهم

jahromi.jpg

فرصت اعتماد به یک جوان که اولین وزیر احتمالی متولد شده پس از انقلاب است، استثنایی است. انتخابی که قطعا بر اساس وعده دکتر روحانی و شناخت عمیق وی نسبت به جواد آذرى جهرمى صورت گرفته است. 

عده ای فرصت طلب که دستشان برای مردم رو شده، برای کسب منافع خود دنبال اختلاف افکنی بین روحانی و بدنه رای ۲۴ میلیونی با طرح کلماتی چون مدیر شنود هستند !

علیرغم همه توضیحات سوال اینجاست: 
آیا وزارت اطلاعات نبایستی برای مقابله با تروریسم، ایجاد امنیت، مقابله با همه تهدیدات ضدامنیتى  و … به ابزارهای روز مجهز باشد؟ عملیاتهای تروریستی کشف شده اگر به سرانجام میرسید چه وضعی داشتیم؟ 
آیا به توسعه دهندگان توانمندی وزارت اطلاعات برای حفظ مردم بایستی مدال داد یا تخریب کرد؟ 
اگر دیوانه ای از این ابزارها استفاده بد کرد، مقصر الزاما سازنده نیست. سرمایه های خود را قدر بدانیم و سپاسگزار رئیس جمهور محترم براى ایجاد امکان حضور جوانان در مدیریت کشور باشیم .
 
اما زندگی عیان جهرمی در چهارسال اخیر قابل ارزیابی است. صحبتهای جهرمی در دفاع از برجام و تاثیرات آن در توسعه ICT کشور موجود است. مخالفت ایشان نسبت به رفتارهای سلیقه ای در فیلترینگ و مسائل بوجود آمده در این خصوص  برای وی روشن و مشخص است. 
 
این نوع نگاه و مخالفت، محدود در این دولت نبوده، گفته میشود در دولت قبل نیز زمانیکه سه روز گوگل و جیمیل در کشور مسدود شد؛ این جهرمی بود که با جدیت مقابل این تصمیم غلط ایستاد. 
 
از دید توسعه ای، ده برابر شدن ظرفیت اینترنت کشور مرهون زحمات و حضور وی در معاونت زیرساخت وزارت ارتباطات است. کاهش ۴۲ درصدی تعرفه های اینترنت هم همینطور. 
 
مقابله موثر با فساد و قاچاق مکالمات بین الملل در کارنامه او میدرخشد. شرکت تحت مدیریت او در سال ۹۵ برترین شرکت در جشنواره شهید رجایی شد. در ۴ سال اخیر در هیچ حادثه و واقعه ای مردم از خدمات ارتباطی محروم نشدند، نه از کوسه ها و لنگر کشتی ها در خلیج فارس خبری بود و نه از قطعی ۴۵ روزه پیامک !
 
جواد آذرى جهرمی ، در سال ۸۴ مدیرکل وزارت نبوده و در سال ۸۸ مدیرکل امنیت سیستمهای ارتباطی میشود. اداره کلی تحت عنوان عملیات سایبری هم وجود خارجی ندارد. 
 
پدافند غیرعامل هم از دیگر دروغهای شاخدار این ادعاست . اصولا وزارت ساختاری به عنوان پدافند غیرعامل نداشته است و جهرمی نیز تا قبل از انتصاب به عنوان مدیر پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات هیچگاه ارتباطی با این سازمان و شخص سردار جلالی نداشته است.
 
هر کسی اندکی از ساختار وزارت اطلاعات بداند، به خوبی درک میکند که رسیدگی به پرونده ها در معاونتهای ماموریتی پیگیری میشود و نه معاونت فنی ، پس دخالت در پرونده های سیاسی از دیگر اشتباهات موجود در این ادعاست .
 
جواد آذرى جهرمى ، برای مدت نه ماه در سال ۸۳ کارمند شرکت داتک که یک شرکت ارائه خدمات اینترنتی است به عنوان معاون فنی مشغول به کار بوده. از قضا تامین اجتماعی در سال ۸۶ سهام داتک را خریداری کرده و در ذیل شستا تامین اجتماعى و در کنار رایتل قرار میدهد. 
اصولا حوزه فعالیت داتک در سالهای ۸۳ به بعد در حوزه تماسهای بین المللی نبوده که کارتل فسادی بخواهد وجود داشته باشد.
 
جواد آذرى جهرمى آقازاده نیست !پدرش برخلاف این که گفته شده در وزارت اطلاعات  کار میکرده، کارگری ساده بوده . برادرش شهید شده و نه پدرش .برادر دیگری هم جانباز بوده که به رحمت خدا رفته. اینها نشانه های یک زندگی ساده و البته دلبسته به اسلام و ایران است.
 
دانش آموزی نخبه بوده، نمره اول دیپلم در شهرستان جهرم و با رتبه ۳۲ منطقه ٢ قبولى در کنکور سراسری دانشگاه. با اصرار پدر برای بورسیه شدن قید دانشگاههای تراز اول را میزند و به دانشگاه صنعت آب و برق می رود و در رشته مهندسی برق تحصیل میکند. در سال ۸۳ در کنکور کارشناسی ارشد با رتبه ۱۶۷ در دانشگاه علم و صنعت پذیرفته میشود .  مقاله وی با عنوان بررسی علل خاموشی سراسری برق کشور در کنفرانس بین المللی برق حائز رتبه برتر میشود. 
 
معرف وی هیچگاه حراست دانشگاه نبوده و اصولا در دانشگاه نیز جز دبیر علمی انجمن برق، در هیچ تشکل دیگری عضویت نداشته و مشی میانه روی را همیشه داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.