رگولاتوری

August 16, 2017
8:18 چهارشنبه، 25ام مردادماه 1396
کد خبر: 84561

زرآبادی: اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد فرصت سوزی است

نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید بر اینکه اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد فرصت سوزی است گفت:‌ مجلس مخالف خصوصی سازی نیست اما نقش دولت در این مورد نقش حیاتی است که اگر غیر از این باشد لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.
 
سیده حمیده زرآبادی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات سخن می گفت،‌ اظهار کرد: از نگاه جوان گرایانه آقای روحانی تشکر می‌کنم اما اگر جوانگرایی با تخصص همراه نباشد فرصت سوزی است.
 
وی با اشاره به گزارش معاونت نظارت بر مجلس گفت:‌ در میزان انطباق برنامه‌های پیشنهادی با اسناد بالادستی بر اساس گزارشی که ارائه شده آقای جهرمی برای ۴۱ درصد وظایف قانونی وزارتخانه برنامه‌ای را ارائه نکرده است که نشان از عدم اشراف ایشان به وزارتخانه دارد.
 
وی تصریح کرد: در حوزه ارتباطات یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی استفاده از اینترنت و نقش اساسی زیرساخت این شبکه است که موجب اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فضای سایبری می‌شود.
 
زرآبادی در ادامه اظهار کرد:‌ بنده در رابطه با نقاط ترافیکی در شبکه‌های ارتباطی از آقای جهرمی سوال کردم. البته که ایشان تبحر خاصی در استفاده از اصطلاحات فنی دارند، در هر حال شبکه زیرساخت نسبت به روز اول کمتر از یک سوم کاهش داشته است و از هر نظر شبکه امروز هیچ کدام از ارکان اصلی را ندارد.
 
این عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین بیان کرد:‌ مجلس مخالف خصوصی سازی نیست اما نقش دولت در اجرای حاکمیت حیاتی است که اگر غیر از این باشد لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت که انتخاب جهرمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات در میان بیش از ۱۰۰ متخصص دکترای مخابرات این شائبه را ایجاد می‌کند که در انتخاب وی جوان گرایی ملاک نبوده است.
 
زرآبادی، در جلسه علنی بعد از ظهر امروز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت:‌ وزیر سابق ارتباطات هاب ماهواره‌ای را با هیاهو و تبلیغات فراوان در سال ۹۴ افتتاح کرد و در سال ۹۵ تجهیزات مربوطه آزمایش و تحلیل شد. حالا جمع‌آوری هاب ماهواره‌ای به ارزش ریالی آن ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است در برنامه  وزیر پیشنهادی آمده است و این یعنی قبل از بهره برداری جمع‌آوری می‌شود.
 
وی افزود: کاهش یک طرفه اینترنت به میزان ۴۵ درصد در سال ۹۵ و ۲۵ درصد در سال ۹۶ را  شاهد بودیم که این کاهش تعرفه مستقیما به صورت غیرقابل بازگشت به جامعه و یا صندوق درآمدهای عمومی دولت و به نفع اپراتورها است متخصصان اقتصادی پاسخ دهند که حاشیه سود پهنای باند اینترنت چقدر بوده که با کاهش یک طرفه ۵۷/۵ درصد افزایش سوددهی داشته است.
 
زرآبادی با طرح این سوال چه میزان ظرفیت از فیبر نوری بدون ترافیک خاطر نشان کرد: کارشناسان این رقم را هفتاد درصد عنوان می‌کنند؛ همچنین چرا با وجود آنکه در زنجیره تامین ارتباطات نصب فیبر باید به عنوان آخرین حلقه زنجیره باشد شما قراردادهای گسترش فیبر نوری را دارید؟
 
این نماینده اصلاح طلب مجلس در پایان خطاب به رئیس‌جمهور گفت:‌ اگر نگاه جوان گرایانه دارید باید اصول و مبانی آن را اجرا کنید. با وجود بیش از ۱۰۰ متخصص دکترای ارتباطات در مجموعه وزارت ارتباطات با تعهد و تخصص این انتخاب شما شائبه دارد که جوان گرایی در میان نبوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.