رگولاتوری

August 16, 2017
12:56 چهارشنبه، 25ام مردادماه 1396
کد خبر: 84564

روحانی: برای نخستین بار کسی به عنوان وزیر معرفی شده که متولد بعد از انقلاب است

روحانی در دفاع از آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات در مجلس گفت : برای نخستین بار کسی معرفی شده است که متولد و پرورش یافته بعد از انقلاب است؛ در شورای عالی فضای مجازی با وی آشنا شدم و از تسلط وی بر ارتباطات و فضای مجازی و با تفکر او نسبت به فضای مجازی کاملا آگاه شدم .
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن روحانی رییس جمهوری، در مراسم  اخذ رای اعتماد به وزیران پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی، از معرفی جهرمی برای وزارت ارتباطات به عنوان نخستین تجربه در استفاده از جوانان، نام برد و تاکید کرد : برای نخستین بار کسی  معرفی شده که متولد و پرورش یافته بعد از انقلاب است، در شورای عالی فضای مجازی با وی آشنا شدم و از تسلط وی بر ارتباطات و فضای مجازی و با تفکر او نسبت به فضای مجازی کاملا آگاه شدم.
 
وی افزود: این کار یکی از آرزوهایی من در دولت یازدهم بود و به تمام وزرا توصیه شفاهی شده و به صورت کتبی هم ابلاغ می شود که در دولت دوازدهم باید در سمت های معاون و مدیرکل از جوانان و زنان استفاده کنند.
 
رییس جمهوری جهرمی را دارای استعداد به پیش بردن امور در حوزه ارتباطات معرفی کرد و اظهار داشت: من از وی راه اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات می خواهم  تا ظرفیت های سایبری را باعرصه تولید، ثروت و به خصوص ایجاد اشتغال پیوند دهیم.
 
روحانی تصریح کرد: در صحبت با آقای جهرمی نخستین درخواست من از وی اشتغال بود و در سال گذشته دکتر واعظی از ایجاد 100 هزار شغل خبر دادند و ما از جهرمی خواستیم که برنامه ریزی برای 300 هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشند و این کار مهمی است که باید انجام شود.
 
وی به آنچه که از جوانترین وزیر بعد از انقلاب می خواهد اشاره کرد و گفت : توسعه فرهنگ و استفاده قانونمند از ظرفیت فناوری اطلاعات ، استفاده از این فناوری برای تولید اشتغال و خلق ثروت ، شبکه ملی اطلاعات و ارایه دسترسی مردم به این شبکه و ورود بخش خصوصی و رعایت حقوق شهروندی و زمینه سازی برای ایمن سازی فضای مجازی از اولویت های وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم است.
 
حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: بعضی ها درباره فضای مجازی به این صورت فکر می کنند که اگر اتوبان بزرگی مانند تهران شمال در آن تصادفی اتفاق افتاد و کسی آسیب دید و خانواده آن فرد شکایت کرد، قاضی می تواند این اتوبان را برای همیشه ببندد و ما می گوییم که نمی شود چنین کاری کرد و این همه هزینه شده و اتوبانی ساخته شده است و ما باید کاری بکنیم که تصادفی اتفاق نیافتد نه اینکه اتوبان را ببندیم .
 
رییس کابینه دوازدهم ادامه داد: اگر اتوبان بسته شود مردم کوره راه ها را برای عبور انتخاب می کنند که در این کوره راه ها تصادف به حد بی نهایت می شود، بگذارید که ما از این فضا به خوبی استفاده کنیم .
 
وی خطاب به  وزاری ارتباطات ، دادگستری ، اطلاعات و دولت دوازدهم گفت : فضای مجازی را نمی توان قفل کرد و این قفل را روحانی باز نکرده است و مردم باز کرده اند و قفلی که مردم با اراده خود بازکرده اند را نمی توان بست و بنابراین از فضای مجازی باید به درستی استفاده شود .
 
رییس جمهوری در ادامه افزود : اگر حواسمان جمع نباشد و دقت های لازم را انجام ندهیم؛ اگر اصول و قانون را رعایت نکنیم البته می تواند این فضا نتیجه معکوس داشته باشد و همین فضای مجازی که می تواند برای علم ، دانش ، شغل ، کسب و کار  اثر گذار باشد؛  اگر درست برنامه ریزی نکنیم  ممکن است خطر آفرین باشد و با هماهنگی قوه مقننه و قضائیه این کار مهم را پیش می بریم.
 
روحانی در ابتدای معرفی مهندس جهرمی به عملکرد وزارت ارتباطات در دولت یازدهم هم اشاره کرد و گفت: کار بزرگی در زمینه زیرساخت ها، دولت الکترونیک و همچنین شبکه ملی اطلاعات، انجام شده است.
 
وی ایجاد فضای کسب و کار و علم و دانش در کشور از  اقدامات بسیار بزرگی حوزه ارتباطات در دولت یازدهم دانست  و تصریح کرد: از افتخارات دولت یازدهم ارتباطات و فضای جدید و ایجاد اشتغال در این زمینه است .
 
رییس کابینه دوازدهم تاکید کرد : انشاالله شبکه ملی اطلاعات در دولت دوازدهم به طور کامل راه اندازی می شود البته فازهایی از این شبکه تاکنون راه اندازی شده است .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.