امنیت

فناوری اطلاعات

August 16, 2017
12:59 چهارشنبه، 25ام مردادماه 1396
کد خبر: 84565

مرکز ماهر اعلام کرد؛ ارائه خدمات ابری توزیع محتوا/ مقابله با حمله به سایتهای دولتی

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای از ارائه خدمات ابری توزیع محتوا، با هدف ارتقای امنیت، مقابله با حملات سایبری و افزایش ظرفیت وب سایتهای دولتی خبر داد.
 
حملات روز افزون سایبری همواره وبسایت ها و سامانه های حاضر در شبکه اینترنت را تهدید می کنند. از جمله حملات رایج حملات دیداس (DDOS) است که در برخی انواع آن، تنها راهکار عملی مقابله با آن افزایش ظرفیت پاسخگویی سرویس دهنده به حجم بالای درخواست ها است. از این رو مقابله با این تهدیدات نیازمند دانش، تجربه و تجهیزات متنوعی است.
 
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) برای کمک به وبسایتهای دولتی در پاسخگویی به حجم درخواستها و مراجعات بالا و همچنین حفاظت از آنها در برابر حملات رایج، اقدام به ارائه خدمات حفاظت سامانه های تحت وب کرده است.
 
براین اساس این مرکز اعلام کرد که با هدف ارتقای امنیت و افزایش ظرفیت و سرعت پاسخگویی وبسایت‌های دولتی به مراجعات کاربران و همچنین مقابله با حملات سایبری نظیر DDOS،‌ با همکاری یک شرکت دانش بنیان توزیع کننده محتوای بومی (CDN) به ارائه خدمات ابری توزیع محتوا اقدام کرده است.
 
شبکه توزیع محتوا با قرارگیری در بین مراجعه کنندگان و وبسایت، علاوه بر افزایش چشم‌گیر ظرفیت پاسخگویی به کاربران متعدد، خدمات حفاظتی متعددی نیز در لایه‌های متعدد ارائه خواهد کرد.
 
بهره‌گیری از این خدمات ابری (cloud)،‌ نیازمند هیچ تغییری در ساختار سرویس دهنده ها و نرم‌افزارهای وبسایت نیست و استفاده از این خدمات برای وبسایت‌های دولتی هزینه‌ای به همراه ندارد.
 
توزیع محتوای آنلاین مورد نظر در تمام نقاط مهم دنیا و سراسر ایران و ارائه محتوا به کاربران از نزدیکترین نقطه جغرافیایی، افزایش سرعت بارگذاری محتوای آنلاین،  محافظت از محتوای اینترنتی در برابر حملات سایبری از جمله حملات منع سرویس توزیع شده DDoS، فشرده سازی و بهینه سازی محتوای آنلاین و دسترسی همیشگی سایت خدمات گیرنده حتی در صورتی که هاست اصلی از سرویس دهی خارج شده باشد، از جمله ویژگیهای استفاده از سرویس شبکه توزیع محتوا و سامانه امنیت ابری عنوان شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.