تلفن همراه

ورود نخستین اپراتور خصوصی پس از ملی شدن شرکت پست/ اپراتور اول پست کنسرسیوم نیست

مدیرعامل نخستین اپراتور خصوصی پست گفت: متوسط تعداد مرسوله در ایران ۸ مرسوله به ازای هر نفر در سال است در حالی که این رقم در سوئیس ۷۰۰ و در آمریکا یک هزار مرسوله است و این ارقام نشان از ظرفیت بالای بازار پست ایران برای رشد دارد.
 
محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری معرفی اپراتور اول پست خصوصی، اظهارداشت: طبق مقررات پس از ملی شدن شرکت پست، دولت باید ظرف یکسال دو اپراتور پست خصوصی را فعال کند که البته اکنون بیشتر از یک سال را پشت سر گذاشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: هدف از این اقدام، ارائه خدمات باکیفیت‌تر و با نهایت سرعت به مردم است که منجر به هم‌افزایی در ارائه خدمات پستی به مردم خواهد شد.
 
مهرداد فاخر مدیرعامل اپراتور اول پست خصوصی در این نشست گفت: در نامه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برنده شدن تیپاکس در مزایده انتخاب دو اپراتور پست خصوصی کشور، اعلام شده که البته هنوز پروانه فعالیت صادر نشده است.
 
وی در پاسخ به سؤال فارس که پرسید پیشتر برنده شدن دو کنسرسیوم متشکل از چندین شرکت در مزایده اپراتور پست خصوصی اعلام شده بود، گفت: کنسرسیومی تشکیل نداده‌ایم و به تنهایی در مزایده شرکت کرده ایم.
 
وی با اشاره به پتانسیل رشد بازار پست ایران، گفت: متوسط تعداد مرسوله در ایران 8 مرسوله به ازای هر نفر در سال است در حالی که این رقم در سوئیس 700 و در آمریکا یک هزار مرسوله به ازای هر نفر در سال است و با توجه به ظرفیت رشد بازار اقدام به اخذ پروانه اپراتوری پست کرده‌ایم.
 
وی گفت: اپراتور جدید پست خصوصی، سابقه فعالیت در حوزه پست کشور را دارد و پس از اخذ پروانه، می تواند فعالیت‌هایی که پیش از این نیاز به مجوز داشت را ارائه کند.
 
وی خاطرنشان کرد: از روز اخذ پروانه شش ماه برای آغاز ارائه خدمات فرصت وجود دارد و این پروانه دارای دوره انحصار سه ساله از تاریخ صدور در سطح ملی و بدون دوره انحصار در سطح استانی است.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های پروانه های پست خصوصی، دیده شدن خدمات متقابل درباره سرویس‌ها است به این معنی که شرکت ملی پست و اپراتورهای خصوصی می‌توانند درباره یک سرویس از صفر تا صد با هم تفاهم کنند که برای مثال تمام یک سرویس را شرکت پست یا بخش خصوصی یا به صورت مشترکا ارائه دهند.
 
فاخر درباره بازار مورد نظر اپراتور پست خصوصی، گفت: رویکرد این اپراتور بیشتر شکل‌گیری مدل تجاری با کسب و کارهای جدید است که زیرساخت قبول مرسوله از مکان تعریف‌شده توسط بخش خصوصی و تحویل به مکان تعیین کرده را ایجاد می‌کند و ممکن است در قالب اپلیکیشن نیز باشد.
 
دو برنده مزایده اپراتور پست خصوصی چندی پیش مشخص شدند.

​​