رگولاتوری

August 27, 2017
17:06 یکشنبه، 5ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84679

جهرمی: حذف اپلیکیشن های بومی در اپل، مقابله با حرکت ایران در عرصه تکنولوژی است/ وزارت امورخارجه و ارتباطات این موضوع را پیگیری می کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدام اخیری که در واقع دولت آمریکا با فشار بر شرکت اپل انجام داد و اپلیکیشن های ایرانی حذف شد، به نوعی مقابله با حرکت جمهوری اسلامی در عرصه تکنولوژی و ایجاد خدمت است.
 
حذف-اپلیکیشن-های-بومی-در-اپل-مقابله-با-حرکت-ایران-در-عرصه-تکنولوژی-است-وزارت-امورخارجه-و-ارتباطات-این-موضوع-را-پیگیری-می-کنند.jpg
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه شرکت در همایش ملی فناوری کوانتومی با اشاره به اینکه مسئولیت مستقیم پژوهش در عرصه کوانتومی با وزارت ارتباطات نیست افزود: اما این موضوع یکی از فناوری های زیرساختی در عرصه تکنولوژی کشور است و یکی از بهره برداران آن، عرصه ارتباطات کشور است.
 
وی ادامه داد: در این زمینه لازم است ابتدا سطوحی را برای فعالیت  تعریف کنیم ،در اختیار مراکز پژوهشی قرار دهیم و از آنها بخواهیم خود را به این سطوح برسانند چراکه وظیفه ما ارتقاء سطوح تکنولوژی کشور است و در عرصه حرکت از نقطه فعلی برای رسیدن به سطوح تعریف شده از پروژه های پژوهشی حمایت کنیم.
 
 وزیر ارتباطات یادآورشد: در این زمینه نشستی با سازمان انرژی اتمی و دکتر صالحی خواهیم داشت و تلاش می کنیم از طریق پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات  دراین وزارتخانه، از این پروژه ها به عنوان پروژه های زیرساختی حمایت کنیم.
 
جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص  برنامه وزارت ارتباطات درباره رسیدگی به وضعیت کانال های تلگرامی که محتواهای مخالف با ارزش های نظام و اخلاق دارند، گفت: ملاحظات فرهنگی و حاکمیتی در عرصه فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است و بایستی در این عرصه تلاش بر ارتقاء حاکمیت کشور خود، داشته باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه در اصول، میان مسئولان کشور در دستگاههای قضایی و اجرایی، اختلافی وجود ندارد، افزود: لازم است تا در عرصه اجرا، هماهنگی های لازم را داشته و تمام تلاشمان را برای صیانت فرهنگی انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: لیستی که دادستانی کل کشور در این زمینه ارسال کرده اند، تعداد 8000 کانال بود که این کانال ها بررسی شد و بخشی از این کانال ها مصداق مسائل غیراخلاقی نبوده و آنهایی که بودند اعلام و گزارش آن را به دادستانی ارائه کردیم و تلاش می کنیم با حمایت قوه قضاییه این مسائل ساماندهی شود.
 
عضو کابینه دوازدهم در مورد ممنوعیت اپلیکیشن هایی ایرانی که اپل ارائه کرده است، گفت: وقتی کشور ما حرکتی ر وبه جلو در عرصه علم و فناوری از خود نشان می دهد و نقطه قوتی در این زمینه به دست می آورد، طبیعتاً دشمن نیز حرکت خود را به سمت منع کردن با هدف محروم کردن مردم از این فرآیندها آغاز می کند.
 
 به گفته آذری جهرمی، اقدام اخیری که در واقع دولت آمریکا با فشار بر شرکت اپل انجام داد و اپلیکیشن های ایرانی حذف شد،  بنا بر مقررات خودشان کار درستی نبوده و به نوعی مقابله با حرکت جمهوری اسلامی ایران، در عرصه تکنولوژی و ایجاد خدمت است.
 
وی ادامه داد:‌ در این رابطه وزارت خارجه و ارتباطات در حال پیگیری موضوع است و امیدواریم معضل بوجود آمده مرتفع  و مشکلات ایجاد شده برای ارایه دهندگان  خدمات در عرصه فناوری های  فضای مجازی حل شود.
 
آذری جهرمی در پایان تصریح کرد: ما به مقررات بین المللی پایبندیم و امیدواریم آنها نیز به این مقررات پایبند باشند و طبیعتاً اگر این تعاملات صورت نگیرد وزارت ارتباطات و دولت در این زمینه دستشان خالی نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.