تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 29, 2017
11:23 سه شنبه، 7ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84691

تمرکز فن آوا کارت روی سرویس‌های موبایل‌محور

توقع و دامنه استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیک در ایران با شیب تندی رو به افزایش و تغییر است و شرکت‌های فعال در این حوزه باید سرعت نوآوری‌ها و ارائه خدمات و ابزارهای نوین خود را با شتاب جامعه هماهنگ کنند.
 
علی نوری مدیرعامل شرکت فن‌ آوا کارت گفت: «مقایسه آماری تراکنش‌های الکترونیک بر بستر شتاب و شاپرک نشان‌ می‌دهد طی سال‌های اخیر افزایش تراکنش‌ها از شیب ثابتی برخوردار بوده است. این روند ثابت و یکنواخت، نشانه این است که سقف تراکنش‌های الکترونیک در کشور ما بیشتر از آنچه طی سال‌های اخیر مشاهده‌ می‌کنیم نیست البته در چارچوب ابزارها، شیوه‌ها و مجوزهای قانونی فعلی.»
 
او افزود: «هنوز هم کسب‌وکارها و لایه‌های متعددی در جامعه ایران وجود دارند که به علل گوناگون و با وجود گردش مالی بالا، ابزارهای پرداخت الکترونیک سهم چندانی در تبادلات آن‌ها ندارد. به‌عنوان‌مثال شبکه حمل‌ونقل عمومی شهرها به‌خصوص تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی با وجود گردش پولی بالا و خرد، هنوز نمی‌توانند از ابزارها و روش‌های آسان و سریع پرداخت و دریافت در کسب‌وکار خود بهره ببرند.»
 
مدیرعامل فن‌ آوا کارت گفت: «گسترش دایره سرویس‌دهی ابزارهای پرداخت الکترونیک به چنین کسب‌وکارهایی مستلزم تغییر یا تصحیح برخی پارادایم‌ها و اصلاح نظام حاکم بر اکوسیستم پرداخت الکترونیک کشور است. نقش اصلی هم در این تغییر و تصحیح بر عهده رگولاتورهای این حوزه قرار دارد.»
 
نوری گفت: «شرکت‌های پی‌اس‌پی به‌خصوص در چند سال اخیر، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای تنوع‌بخشی به ابزارها و شیوه‌های پرداخت الکترونیک انجام داده‌اند و دستاوردهای خوبی هم داشته‌اند و چنانچه بسترهای قانونی مناسب و لازم فراهم شود، سرعت و دایره تنوع خدمات بیشتر از این هم افزایش خواهد یافت.»
 
او با اشاره به گسترش روزافزون استفاده مردم از گوشی تلفن همراه طی سال‌های اخیر ادامه داد: «نقش و سهمی که موبایل در زندگی جاری مردم در سراسر جهان پیدا کرده از مدت‌ها قبل شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت الکترونیک را به تمرکز بر ارائه ابزارها و روش‌های مبتنی بر موبایل سوق داده است. در ایران هم اتفاقات خوبی در این مسیر رخ داده که ازجمله آن می‌توان به صدور مجوز برای NFC اشاره کرد.»
 
نوری ادامه داد: «ما هم در فن‌ آوا کارت روی سرویس‌های «موبایل‌محور» متمرکز شده‌ایم و خوشبختانه به سرعت در حال پیشرفت هستیم و در آینده نزدیک محصولات خوبی به بازار عرضه خواهیم‌ کرد.»
 
مدیرعامل شرکت فن‌ آوا کارت به صدور مجوزهای شاپرک برای دستگاه‌های کارت‌خوان موبایلی فن‌ آوا کارت اشاره کرد و گفت: «برخلاف برخی تحلیل‌ها که کارت‌خوان موبایلی را ابزاری منسوخ می‌دانستند، بررسی‌ها و آمارهای جهانی نشان ‌می‌دهد این ابزار از جایگاه رو به رشدی در میان ابزارهای پرداخت الکترونیک برخوردار است؛ بر همین اساس در فن‌ آوا کارت انرژی و زمان زیادی برای بومی‌سازی چند مدل کارت‌خوان موبایلی صرف شد و خوشبختانه موفق شدیم مجوزهای عملیاتی این مدل‌ها را نیز دریافت کنیم و در کشور تعدادی از این دستگاه‌ها را در نمایشگاه الکامپ پیش‌فروش کردیم.
 
او در پایان افزود: «تمام تلاش ما در نیمه اول امسال روی تولید و توسعه محصولات و سرویس‌ها متمرکز است و امیدواریم در آینده نزدیک از سایر محصولات شرکت در حوزه‌های QRcode، NFC، LVP و اپلیکیشن جدید و متمایز فن‌ آوا کارت با قابلیت‌های منحصربه‌فرد رونمایی کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.