اپراتورها

تلفن همراه

August 30, 2017
7:10 چهارشنبه، 8ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84722

آغاز واگذاری آزمایشی سیم‌کارت مجازی/ ناکارآمدی اپراتورهای بی‌خلاقیت

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه اپراتورهای مجازی باید مطمئن باشند که می‌توانند با هر اپراتوری ارتباط برقرار کنند، درباره لزوم خلاقیت و سرویس‌های جدید ارائه خدمات به مردم در بازار رقابتی سخن گفت.
 
صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط اپراتورهای مجازی اظهار کرد: مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای اصلی موبایل را موظف می‌کند با دو اپراتور مجازی که موافقت اصولی دارند، قرارداد ببندند. بنابراین هر سه اپراتور قراردادهای خود را بسته و به ما نیز اعلام کردند و این قراردادها هر کدام حل ایراد شدند. نهایتا در حال حاضر پنج MVNO از ما پروانه گرفتند و با قراردادهایی که بسته‌اند، شماره هم دریافت کردند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه صاحبان MVNOها باید سیم‌کارت‌ها را آماده و شرایط بازاریابی و تبلیغات‌شان را فراهم می‌کردند، اظهار کرد: بعضی از آنها به این کار اقدام کرده و برخی سیم‌کارت  نیز واگذار کردند. از پنج سیم‌کارت مجازی، دو مورد واگذاری را به صورت جدی آغاز کردند. یکی از آنها نیز به زودی سیم‌کارت‌های آزمایشی را می‌دهند، چون باید مطمئن باشند که می‌توانند با هر اپراتوری  برقرار کنند.
 
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری با اشاره به موانع راه‌اندازی اپراتورهای مجازی اظهار کرد: MVNOها کار سختی درباره اتصال متقابل با سایر اپراتورها داشتند که تا وقتی همه مسائل مربوط به آن حل نشود، واگذاری سیم‌کارت به صورت سراسری آغاز نمی‌شود. در حال حاضر واگذاری سیم‌کارت و فعال‌سازی آنها به صورت آزمایشی انجام شده و برخی از سیم‌کارت‌ها در شبکه کار می‌کند، اما تا اشکال کامل حل نشود، معمولا به صورت سراسری سیم‌کارت نمی‌فروشند.
 
عباسی شاهکوه با بیان اینکه اپراتورهای مجازی جدید باعث می‌شود، برند جدیدی وارد بازار شده که ایجاد رقابت می‌کند و حق انتخاب را بالا می‌برد، افزود: کاربران می‌توانند به جای این که از سه اپراتور سیم کارت بگیرند، از اپراتورهای مجازی سیم کارت بگیرند. در عین حال برای BTS ایجاد کردن هزینه‌ای به کشور تحمیل نمی‌شود، بنابراین از امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اپراتورهای مجازی در عین حال که می‌توانند با اپراتورهای اصلی رقابت کنند، اما طبیعتا در زمینه‌ صوت و دیتا امکان رقابت وجود ندارد، زیرا بازار دست اپراتورهای اصلی است و مجازی‌ها امکان رشد ندارند. بنابراین تنها یک راه وجود دارد و اینکه سرویس‌های جدید و نوآوری داشته باشند. این همان چیزی است که ما می‌خواهیم، سرویس‌ها و خدمات جدید و نوآوری در ارائه خدمات به مردم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.