اپلیکیشن

تلفن همراه

August 30, 2017
9:08 چهارشنبه، 8ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84729

نسل جدید ایموجی‌ها؛ بر اساس حالات چهره

یک اپلیکیشین جدید بدلیل قابلیت تشخیص حالت چهره هنگام گفت‌وگوی آنلاین، ایموجی‌ها بر اساس حالت چهره افراد دربیایند.
 
اپلیکیشن جدید پولیگرام (Polygram ) که هم اکنون نسخه رایگان آن برای گوشی‌های هوشمند آیفون موجود است، قادر است حالت چهره کاربران را هنگام گفت‌وگوی آنلاین در اینترنت شناسایی کند؛ بدین ترتیب ایموجی‌هایی که کاربر می‌خواهد ارسال کند، بر اساس حالات واقعی چهره اش خواهد بود.
 
برخلاف فیس‌بوک و سایر رسانه‌های ارتباط جمعی که کاربران تنها تعداد محدودی از ایموجی یا شکلک‌های اینترنتی را جهت واکنش نشان دادن به متون دریافتی یا ابراز احساسات در اختیار دارند، اپلیکیشن پولیگرام قادر است براساس حالت چهره افراد نظیر خنده، لبخند، اخم، خجالت، ذوق‌زدگی، ناراحتی و یا خشم، ایموجی یا شکلک موردنظر و مرتبط را به دیگران ارسال کند.
 
مارکین میک – یکی از موسسان اپلیکیشن پولیگرام – می‌گوید که فناوری AI در این برنامه به این گونه کار می‌کند که دوربین جلوی گوشی هوشمند، یک سری عکس از چهره فرد می‌گیرد، سپس با تحلیل و بررسی این عکسها احساسات و حالت چهره فرد را تشخیص می دهد. وی خاطر نشان می‌کند که در حال حاضر این برنامه تنها بر روی گوشی‌های آیفون قابل دسترسی و دریافت است.
 
وقتی کاربر اپلیکیشین را باز می کند، تنها تعداد محدودی از ایموجی مشاهده می کند که اگر حالات چهره اش را تغییر دهد، شکل ایموجی ها نیز تغییر می کند.
 
این اپلیکیشن برای آن دسته از کاربرانی که به نحوه ابراز احساسات و یا واکنش صحیح نشان دادن به محتوای دریافتی در اینترنت اهمیت خاصی قائل هستند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود چرا که از این پس می توانند با حالات واقعی چهره خود، ابراز احساسات کنند و بدین ترتیب بجای استفاده از تعداد محدود ایموجی ها، موجب سوتفاهم و یا برداشت های نادرست نشوند
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.