اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 1, 2017
19:29 جمعه، 10ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84749

ارائه خدمات اینترنت یک گیگابیتی (LTE-B) در چین

اپراتور مخابراتی China Unicom و شرکت اریکسون خبر از راه‌اندازی تجاری خدمات گیگابیتی LTE-B داده‌اند. به در تاریخ ۲۳ آگوست مسافران قطار پرسرعت جزیره هاینان، شاهد نمونه‌ای از کاربرد این خدمات در واقعیت مجازی بودند، این دو شرکت همزمان اعلام کردند که LTE Broadcast را برای اولین بار در چین اجرا کرده‌اند.
 
با آغاز ارائه خدمات ازطریق شبکه LTE-B، کاربران این اپراتور دولتی، امکان می‌یابند از مزایای سرویس‌های پهن باند فوق سریع استفاده کرده و به خدمات چند رسانه ای و تفریحی با سرعت بالا دسترسی داشته باشند.
اپراتور مخابراتی چاینا یونیکام ، دومین اپراتور موبایل در جهان از نظر تعداد مشتریان است.
 
 
LTE-B
 
کریس هیوتون، نماینده شرکت اریکسون گفته است که با ارائه این خدمات، کاربران می‌توانند در تجربه‌های ویدیویی نوینی تجربه کرده و همزمان بتوانند با سرعت بالا نیز حرکت کنند.
 
در ادامه صحبت‌های او آمده است که شرکت اریکسون به‌تازگی به China Unicom کمک کرده است تا شبکه‌ LTE 1Gbps در شهرهای گوانگ‌دونگ، هاینان، شاندانگ و پکن ایجاد کنند؛ همزمان، آزمایش‌هایی برای ایجاد شبکه‌های گیگابیتی در استان‌های سیچوآن، هوبی، شانکسی، جیلین و جیانگسو در حال انجام هستند.
 
 
 
تا پیش از راه‌اندازی شبکه Gigabit LTE، دسترسی مسافران به سرویس‌های پهن باند پرسرعت در هنگام حرکت قطارها ممکن نبود اما با به‌روزرسانی انجام گرفته استفاده از خدمات نسل چهارم مخابراتی در حین حرکت با سرعت بالا امکان‌پذیر گردیده است. راه‌اندازی این شبکه از طریق ترکیب منحصربه فرد سه استاندارد (eMBMS, HEVC و MPEG DASH) صورت گرفته است، این امکان اپراتورها را قادر می‌سازد تا به طور موثری خدمات چندرسانه‌ای را بر بستر LTE ارائه کنند.
 
LTE-Brodcast mass media contentCopy
 
بیشینه سرعت این شبکه‌ها به ۹۷۹ مگابیت در ثانیه (۹۷۹Mbps) می‌رسد؛ با چنین سرعتی، زمانِ ۱۳ ثانیه ای، برای دانلود فیلمی با وضوح کیفی ۱۰۸۰P کافی خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.