اپراتورها

تلفن همراه

September 2, 2017
11:45 شنبه، 11ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84753

شبکه تلفن همراه شاتل راه‌اندازی شد

سیم‌کارت‌های اپراتور نسل جدید تلفن همراه "شاتل موبایل" با ارایه خدمات مکالمه، پیامک، اینترنت همراه مبتنی بر 3G و 4G و مکمل با پیش‌شماره 0998 و کد یک، از امروز وارد بازار تلفن همراه کشور شد.
 
090.jpg
به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل با اعلام این خبر گفت: شبکه تلفن همراه شاتل موبایل مبتنی بر نسل‌های 3، 3.75، 4 و 4.5 تلفن همراه است و اینترنت نسل دوم (2G) در این شبکه ارایه نمی شود.
 
وی در نشست خبری راه‌اندازی تجاری آزمایشی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل افزود: براساس نیازسنجی انجام گرفته از بازار هدف، به این نتیجه رسیدیم تا خدمات خود را با دسترسی به اینترنت پرسرعت تلفن همراه بدون محدودیت در سرعت و فناوری روی شبکه موبایل نسل‌های 3، 3.75، 4 و4.5 ارایه کنیم و به زودی امکان استفاده از خدمات شبکه TD-LTE روی فرکانس کاربردی 2600 مگاهرتز برای کاربران شاتل فراهم می شود.
 
بازار 156 میلیونی سیم‌کارت در ایران
کریم‌بیگی با اشاره به اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وضعیت بازار تلفن همراه کشور تا پایان خرداد ماه 96 گفت: مجموع خطوط موبایل واگذار شده در کشور 156 میلیون و 11 هزار و 283 شماره و مجموع مشترکین فعال شبکه های تلفن همراه کشور به 83 میلیون و 224 هزار و 134 شماره رسیده است و براین اساس، ضریب نفوذ تلفن همراه کشور به 104.13 درصد رسیده است.
 
او با اشاره به اشباع بازار تلفن همراه در کشور، راهکارهای ایجاد رقابت و هیجان در بازارهای اشباع شده را پیاده سازی خدما ترابردپذیری شماره، ورود MVNOها و کاهش قواعد رگولاتوری عنوان کرد.
 
شاتل موبایل نخستین اپراتور حقیقی Full MVNO
در این نشست خبری، وی با مرور تفاوت  های عمده بازیگران صنعت تلفن همراه گفت: اگر اجزای یک شبکه کامل تلفن همراه را به هفت بخش تقسیم کنیم، براساس آن اپراتورهای نسل جدید تلفن همراه در رده های مختلفی نقش‌آفرینی می‌کنند که در میان آن‌ها گروه اول اپراتورهای Brand Reseller هستند که صرفا به برندسازی و ایجاد شبکه توزیع و فروش می پردازند.
 
او افزود: نوع دیگر اپراتورهای مجازی، Light MVNOها هستند که علاوه بر بخش‌های برندینگ و فروش و توزیع، لازم است از سیستم صورت‌حساب گیری،  مدیریت امور مشترکین و پشتیبانی مشتریان نیز برخوردار گردند.
 
مدیرعامل شاتل موبایل گفت: کامل ترین نوع اپراتورهای مجازی با عنوان Full MVNO شناخته میشود که علاوه بر زیرساخت های مورد اشاره برای برندریسلرها و light MVNOها، لازم است پلتفرم اپلیکیشن و هسته شبکه را نیز تامین کنند که در مقایسه باMNOها این دسته از اپراتورها صرفا شبکه دسترسی رادیویی را در اختیا ندارند و از ظرفیت خریداری شده آنتن های شبکه های تلفن همراه موجود استفاده می کنند و در این میان شاتل موبایل تنها اپراتور حقیقی نسل جدید تلفن همراه در ایران است که به جز شبکه دسترسی رادیویی، از تمامی اجزای هسته شبکه دیتا برخوردار است و نسبت به پیاده سازی، نصب و راه‌اندازی آنها اقدام کرده است.
 
به گفته او، شاتل که در 25 بهمن ماه 94 موافقت‌نامه اصولی خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده، در سوم دی ماه 1395، موفق به عقد قرارداد با نخستین اپراتور میزبان برای استفاده از ظرفیت رادیویی شبکه شد و پس از پیاده سازی هسته کامل و مستقل شبکه تلفن همراه خود، در 24 اسفند ماه 95 سیم‌کارت‌های خود را برای تست به سازمان تحویل داد.
 
راه‌اندازی هسته شبکه شاتل موبایل
مدیرعامل شاتل موبایل، با اشاره به اینکه چشم‌انداز این اپراتور، «آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کردن زندگی مشتریان» است، گفت: ماموریتی که برای شاتل موبایل در نظر گرفته این این است که با ارایه خدمات هوشمندانه، راهکارهای خلاقانه، محصولات نوآورانه و تجربیات سرگرم‌کننده آسان از دنیای حقیقی و مجازی، زندگی مشتریان‌مان را لذت بخش‌تر کنیم.
 
او، ارزش‌های کلیدی شاتل موبایل را صداقت، مشتری محوری، هم‌آفرینی، مسوولیت‌پذیری، کنجکاوی، چالش‌گری و رهبری عنوان کرد و گفت به منظور پیاده سازی شبکه، تامین زیرساخت های فنی، تجاری، استراتژی کسب و کار، ارتباط با مشتریان، سرمایه‌های انسانی و برند و ارتباطات است و در مجموع 54 پروژه کلان با 161 زیرپروژه پیاده سازی و اجرا شده است.
 
به گفته او، شاتل موبایل هسته کامل شبکه خود را نصب، پیاده سازی و راه اندازی کرده که عمده اجزای آن شامل هسته اصلی شبکه دیتا و اینترنت 2G، 3G، 4G و 4.5G (GGSN/PGW)، شبکه اختصاصی بی‌سیم ثابت شاتل موبایل (MME/SGW) و HLR/HSS به عنوان اصلی‌ترین عنصر شبکه که امکان تعریف و مدیریت سیم‌کارت‌ها را به صورت کاملا مستقل در اختیار شاتل موبایل قرار می‌دهد، است.
 
مدیرعامل شاتل، نودهای اصلی ارتباط سیگنالینگی با اپراتورهای میزبان و رومینگ بین‌الملل (STP/DRA)، هسته اصلی سرویس پیامک (SMSC)، مدیریت خدمات پیش‌پرداخت (IN/SCF)، زیرساخت سرویس‌های ارزش افزوده صوتی (SBC/IVR/VMS)، نود ارتباطی با ارایه‌دهندگان سرویس‌های مبتنی بر کدهای USSD (USSD GW)، نود ارتباطی با ارایه‌دهندگان ثالث فروش اعتبار (Top-Up GW)، زیرساخت مرتبط با ارایه سرویس‌های محتوایی صوتی و متنی (Service Delivery Platform)، نود مدیریت حساب و شارژینگ مشترکین پیش پرداخت (OCS)، نود مدیریت سیاست‌های مدیریت مصرف و قواعد شارژینگ (PCRF)، سیستم مدیریت کارت شارژ (Voucher Management System)، دیتابیس داخلی خدمات ترابردپذیری شماره (FNR) و سرویس‌های ارزش‌افزوده‌ای همچون درخواست تماس، اطلاع از تماس‌های از دست رفته، اطلاع از هزینه تماس، انتقال اعتبار و صندوق پست صوتی را از دیگر اجزا و قابلیت های هسته مستقل این شبکه عنوان کرد.
 
ارایه خدمات مقرون به صرفه و سفارشی
کریم بیگی، مزیت‌های شبکه شاتل موبایل را دسترسی به سریع‌ترین شبکه اینترنت کشور، پوشش گسترده خدمات در بیش از 500 شهر، مدیریت آسان، متمرکز و شفاف سرویس‌ها و حساب‌ها با تعرفه‌ها و بسته‌های مقرون به صرفه و سفارشی، خدمات محتوایی، ارزش‌افزوده و تکمیلی منحصربه فرد، فروش و پشتیبانی 24 ساعته در تمامی ایام سال، راهکارهای سازمانی یکپارچه ثابت و سیار، برخورداری از بیش از 400 نقطه انحصاری فروش و خدمات در سراسر کشور و تخصیص پیش‌شماره اختصاصی 0998 با کد یک توصیف کرد که در کنار آن‌ها، مشتریان به ده‌ها خدمات شاتل موبایلی دیگر نیز دسترسی پیدا خواهند کرد.
 
او، محصولات شاتل موبایل را سیم‌کارت‌های 3G/4G پس‌پرداخت، پیش‌پرداخت و توریست عنوان کرد و گفت: خدمات موردنیاز مشترکان شاتل موبایل به صورت هیبرید هم ارایه خواهد شد به‌طوری‌که مشترکین شاتل موبایل برای اولین بار در ایران میتوانند بخشی از خدمات را می‌توانند به صورت پیش‌پرداخت و بخشی را به صورت پس‌پرداخت دریافت کنند. همچنین سیم‌کارت توریست نیز به عنوان یک محصول جدید از سوی شاتل موبایل وارد بازار خواهد شد.
 
120.jpg
خدمات TD-LTE شاتل موبایل در راه است
به گفته کریم‌بیگی، به زودی خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم ثابت نسل چهارم (TD-LTE) شاتل، روی فرکانس کاربردی 2600 مگاهرتز ارایه خواهد شد. 
 
او درباره مودم‌های TDD و FDD سازگار با شبکه های همراه شاتل موبایل توضیح داد: دو مدل مودم رومیزی، دو مدل مودم قابل حمل با قابلیت Cat4 و Cat6، یک مدل مودم فضای باز و یک مودم ویژه خودرو ارایه می‌شود. به گفته وی نکته جذاب مودم رومیزی Cat4 شاتل، برخورداری از باتری داخلی است که با قطع برق، بدون اختلال در دسترسی مشترک، اینترنت از طریق وای‌فای یا کابل شبکه فراهم است و برخلاف مدل‌های فعلی بازار با قطع برق، دسترسی به اینترنت قطع نمی‌شود.
 
ارایه خدمات متمایز شاتل موبایل برای اولین بار در ایران
مدیرعامل شاتل موبایل، ویژگی خدمات سیم‌کارت‌های این اپراتور را، آغاز نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار، مکالمه و پیام‌رسانی ابری و خدمات محتوایی، مکمل و سرگرمی در کنار ارائه طرح های تعرفه مقرون به صرفه عنوان کرد.
 
او، بخشی از خدمات متمایز شاتل موبایل که برای اولین بار در ایران ارایه می‌شوند را تشریح کرد و گفت: انتخاب شماره در تمامی کانال‌های فروش، قابلیت انتقال دیتا به صورتی‌که با پایان اعتبار زمانی بسته اگر حجم دیتای مشترک تمام نشده باشد، می‌تواند بخشی از باقیمانده بسته خود را با تمدید بسته قبلی، به ماه بعد منتقل کند و مدیریت پیشرفته اینترنتی حساب را به همراه سرویس تعرفه ویژه مصرف آزاد برای مشترکینی که با وجود باقی ماندن اعتبار زمانی بسته، حجم خریداری شده خود را به پایان رسانیده اند، از جمله خدماتی است که شاتل موبایل برای نخستین بار در ایران به مشترکین تلفن همراه عرضه خواهد کرد.
 
به گفته کریم‌بیگی، تلفن ابری، حساب چندکاربره، خدمات خانواده و گروه دوستان، رومینگ مکالمه و دیتای مقرون به صرفه، سرویس‌های ارزش افزوده و تعرفه ویژه اینترنت از دیگر خدمات متمایز شاتل موبایل هستند که به دارندگان سیم کارت های این اپراتور تلفن همراه کشور عرضه خواهد شد.
 
به گفته کریم‌بیگی، عرضه مقرون به صرفه‌ترین سبد خدمات ارتباطی صوت، پیامک و دیتا به همراه شفافیت بسته‌ها و تعرفه‌ها و تسهیل مدیریت مصرف از ویژگی‌های بسته‌های اینترنت شاتل موبایل می باشند.
به گفته وی، شاتل موبایل با ارائه پنج بسته پیش پرداخت آغازین به همراه سیم کارت رایگان و دو بسته آغازین خدمات پس پرداخت، این امکان را برای مشترکین خود فراهم کرده تا متناسب با میزان نیازهای ارتباطی خود و با پرداخت یک مبلغ ثابت ماهیانه، بتوانند مجموعه خدمات ارتباطی مورد نیاز خود را به صورت یکپارچه و در قالب آبونمان ثابت تهیه کنند.
 
تعرفه خدمات سیم‌کارت‌های شاتل
کریم‌بیگی با تاکید بر اینکه شاتل موبایل مقرون به صرفه‌ترین نرخ مکالمه پیش‌پرداخت را ارایه داده است، گفت: در صورت مصرف خارج از بسته، هزینه هر دقیقه مکالمه درون شبکه 555 ریال، هر دقیقه مکالمه برون شبکه 888 ریال، ارسال پیامک با نوشتار انگلیسی 222 ریال، پیامک با نوشتار فارسی 111 ریال، ارسال پیامک به خارج از کشور 1500 ریال و استفاده از اینترنت همراه 3G/4G/4.5G به صورت مصرف آزاد (خارج از بسته) بین 0.075 تا 0.6 ریال تعیین شده است. ضمن اینکه 22 بسته افزایشی اینترنت همراه با قابلیت تمدید خودکار و انتقال مانده ترافیک به دوره بعد، در اختیار مشترکین قرار گرفته است.
 
او افزود: همچنین براساس بسته‌های مختلفی که آماده شده، مشترکان براساس نیاز خود و براساس پرداخت ماهانه از 18 هزار تومان تا 40 هزار تومان مبلغ ثابت می‌توانند باتوجه به نیاز خود، از خدمات صوت و دیتا استفاده کنند.
 
مدیرعامل شاتل موبایل، کانال‌های فروش خدمات این اپراتور را فروش تلفنی از طریق شماره 09981000000، وب‌سایت شاتل موبایل به نشانی www.Shatelmobile.ir، 400 نقطه فروش انحصاری و بالغ بر 500توزیع کننده و فروشگاه ذکر کرد.
 
شاتل موبایل کارت شارژ کاغذی عرضه نمی‌کند
کریم‌بیگی با اشاره به اینکه کانال‌های عرضه مستقیم شارژهای شاتل موبایل بسیار گسترده پیشبینی شده گفت با توجه به امکان دسترسی به کانال‌های متنوع فروش الکترونیکی، شاتل موبایل کارت شارژ فیزیکی در بازار ارایه نخواهد کرد. وی کانال‌های فروش شارژ الکترونیکی را کانال‌های فروش از طریق کدهای دستوری #1*، #7*، کدهای دستوری خدمات پرداخت بانکی نظیر *780# و *789#، وب‌سایت شاتل موبایل، مدیریت حساب اینترنتی، درگاه‌های POS، خودپرداز بانک‌ها و وب‌سایت‌ بانک های طرف قرارداد برشمرد.
 
ارایه خدمات سازمانی شاتل موبایل
او از برنامه ریزی به منظور ارایه خدمات سازماتی شاتل موبایل خبر داد و گفت: این خدمات شامل خدمات ارتباطی همراه و TD-LTE به کاربران سازمانی، امکان استفاده از زیرساخت شاتل موبایل برای ارایه خدمات تلفن همراه و TD-LTE با برند سازمان، خدمات ارزش افزوده سازمانی و راهکارهای متنوع و اختصاصی شده سازمانی می‌شود.
 
پشتیبانی 24 ساعته مشترکین
مدیرعامل شاتل موبایل گفت: مراکز ارتباط با مشتریان شاتل موبایل 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته از طریق شماره 100 از طریق سیم‌کارت‌های شاتل موبایل، و 09981000000 برای تماس از سایر خطوط، پشتیبانی از طریق پست الکترونیک و چت آنلاین از طریق وب‌سایت شاتل موبایل آماده پاسخگویی به مشتریان و متقاضیان می باشد. ضمن اینکه مشترکان شاتل موبایل می‌توانند با استفاده از مدیریت حساب اینترنتی، مدیر سیم‌کارت خود باشند و میزان مصرف، خدمات، تنظیمات و نیارمندی‌های خود را مدیریت کنند.
 
چشم‌انداز شاتل موبایل
کریم‌بیگی میزان پوشش شبکه 3G/3.75G/4G/4.5G شاتل موبایل را در تمامی استان‌های کشور و بیش از 580 شهر کشور عنوان کرد.
 
او همچنین تکمیل تجربه همگرایی خدمات ثابت و سیار برای مشترکین شاتل، عرضه راهکارهای سازمانی همگرای ثابت و سیار، عرضه خدمات مقرون به صرفه رومینگ بین‌الملل با قابلیت 3G و 4G، عرضه خدمات TDD با قابلیت همگرایی، تبدیل شدن به اولین اپراتور نسل جدید Multi MNO ایران، عرضه خدمات MVNE به سایر MVNOها، عرضه سیم‌کارت و خدمات co-Brand و عرضه خدمات وای‌فای عمومی و WiFi Offloadning را از چشم‌اندازهای این اپراتور عنوان کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.