اپراتورها

تلفن همراه

September 2, 2017
18:57 شنبه، 11ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84758

شرکت مخابرات همکاری خوبی با بخش خصوصی در اتصال تارنوری با تجهیزات خود ندارد

رئیس هیات مدیره یک شرکت ارائه کننده خدمات اینترنتی از همکاری نکردن شرکت مخابرات ایران برای اتصال فیبر نوری این شرکت با تجهیزات مخابرات انتقاد کرد.
 
«محمدحسن شانه‌ ساززاده» روز شنبه در مراسم رونمایی از نخستین سیم کارت کامل اپراتور مجازی تلفن همراه افزود: براساس پروانه ای که از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) دریافت کرده ایم می توانیم در بخش فیبرنوری فعالیت داشته باشیم و برای آن یک پروژه طراحی و اجرا شده است.
به گفته وی اکنون این شرکت برای اتصال به کافوهای مخابرات مطابق پروانه ، با همکاری نکردن شرکت مخابرات مواجه است که انتظار می رود رویه مخابرات دراین زمینه تغییر کند.
 
کافوها جعبه های بزرگ و فلزی سبز رنگ موجود در کنار خیابانها هستند.کابل های ارتباطی پس از ورود به اتاق کابل و ورود به حوضچه کابل دارای مسیر مشخصی میشوند. انتهای این کابل ها به کافو یا همان جعبه های فلزی سبز رنگ ختم می شوند.ارتباط مرکز تلفن با کافو از طریق فیبر نوری است. معمولا کافو ها را در جایی نصب میکنند که از نظر فنی و کابل کشی کمترین هزینه را داشته باشد.
 
شانه ساززاده در عین حال تاکید کرد: منتظر اقدام شرکت مخابرات نخواهند ماند و به کار خود ادامه می دهند.
موسس گروه شرکت های شاتل یکی دیگر از مهمترین پروژه‌های ذیل پروانه خدمات ثابت ( FCP) را ارایه خدمات تلفن ثابت ذکر کرد و گفت: بر این اساس اکنون ارایه خدمات با هزینه کمتر از شرکت مخابرات ایران را فراهم کرده ایم.
 
وی کیفیت صدا در تلفن ثابت به تلفن ثابت بر بسترزیرساخت های این شرکت را اچ.دی(HD) توصیف و خاطرنشان کرد: خدمات اینترنت پرسرعت نسل دو(ADSL2 ,VDSL) نیز توسط این شرکت ارائه می شود.
 
شانه ساز زاده درباره راه اندازی نخستین سیم کارت اپراتور مجازی تلفن همراه این شرکت گفت: این شرکت، خدمات ارتباطی همگرای ثابت و سیار بر پایه اینترنت را به صورت یکپارچه به عنوان نسل جدید اپراتورهای تلفن همراه کشور به مشترکان خود ارائه می‌کند.
 
*راه اندازی تجاری نخستین سیم کارت اپراتور مجازی تلفن همراه 
سیم‌کارت‌های اپراتور نسل جدید تلفن همراه 'شاتل موبایل' با ارایه خدمات مکالمه، پیامک، اینترنت همراه مبتنی بر نسل سه و چهار تلفن همراه و مکمل با پیش‌شماره 0998 و کد یک، از امروز وارد بازار تلفن همراه کشور شد.
 
آرش کریم‌بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل در این باره در نشست خبری گفت: شبکه تلفن همراه این شرکت مبتنی بر نسل‌های 3، 3.75، 4 و 4.5 تلفن همراه است و اینترنت نسل دوم (2G) در این شبکه ارایه نمی شود.
 
وی افزود: براساس نیازسنجی انجام گرفته از بازار هدف، به این نتیجه رسیدیم تا خدمات خود را با دسترسی به اینترنت پرسرعت تلفن همراه بدون محدودیت در سرعت و فناوری روی شبکه تلفن همراه نسل‌های 3، 3.75، 4 و4.5 ارایه کنیم و به زودی امکان استفاده از خدمات شبکه TD-LTE روی فرکانس کاربردی 2600 مگاهرتز برای کاربران شاتل فراهم می شود.
 
کریم‌بیگی به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ازوضعیت بازار تلفن همراه کشور تا پایان خرداد ماه 96 اشاره کرد و گفت: مجموع خطوط تلفن همراه واگذار شده در کشور 156 میلیون و 11 هزار و 283 شماره و مجموع مشترکان فعال شبکه های تلفن همراه کشور به 83 میلیون و 224 هزار و 134 شماره رسیده است و براین اساس، ضریب نفوذ تلفن همراه کشور به 104.13 درصد رسیده است.
 
وی با بیان اینکه بازار تلفن همراه کشوراشباع شده است، راهکارهای ایجاد رقابت و هیجان در بازارهای اشباع شده را پیاده سازی خدمات ترابردپذیری شماره، وروداپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNOها ) و کاهش قواعد رگولاتوری عنوان کرد.
 
مدیرعامل شاتل موبایل، ویژگی خدمات سیم‌کارت‌های این اپراتور را، آغاز نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار، مکالمه و پیام‌رسانی ابری و خدمات محتوایی، مکمل و سرگرمی در کنار ارائه طرح های تعرفه مقرون به صرفه عنوان کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.