باندپهن

باندپهن ثابت

September 4, 2017
12:35 دوشنبه، 13ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84779

زارعیان: 70 درصد مکالمات تلفن ثابت در کشور زیر یک دقیقه است

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به هزینه ۴.۵ تومانی هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت در کشور، گفت: ۷۰ درصد مکالمات تلفن ثابت در ایران زیر یک دقیقه است.
 
زارعیان در گفتگو با مهر، با اشاره به تغییر مدل مصرف تلفن با روی کار آمدن تلفن همراه اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که بالغ بر ۷۰ درصد مکالمات تلفن ثابت در ایران، زیر یک دقیقه است و با توجه به تعرفه گذاری صورت گرفته برای تلفن، در این بخش گرانی اتفاق نیافتاده است.
 
وی ادامه داد: این درحالی است که در مکالمات تلفن همراه، کاربر به ازای هر دقیقه به طور متوسط ۶۰ تومان پرداخت می کند و مدت زمان بیشتری نیز مکالمه می کند.
 
زارعیان گفت: هزینه هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت، ۴.۵ تومان است. با وجود این حداقل هزینه، بازهم مشترکان برای پرداخت صورتحساب تلفن ثابت، اعتراض دارند.
 
وی از برنامه ریزی برای حذف قبوض کاغذی ظرف ۸ ماه آینده خبر داد و گفت: از این ماه، اعلام صورتحساب قبوض تلفن ثابت، به صورت یکماهه خواهد شد. این موضوع با هدف اطلاع رسانی به مشترکان صورت می گیرد و به این معنا نیست که قصد داشته باشیم در عرض یک ماه، ارتباط مشترکان را قطع کنیم.
 
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران توضیح داد: مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قبوض تلفن ثابت مشترکان اعتباری درصورتی که در ۲ دوره به ۲۰ هزار تومان و برای مشترکان دائمی به ۳۰ هزار تومان برسد، مخابرات مجاز به قطع ارتباط مشترک خواهد بود اما فعلا تصمیمی برای قطع ارتباط مشترکان با این میزان بدهی، از سوی مخابرات وجود ندارد.
 
وی گفت: در همین حال در برنامه داریم که سرویس پرداخت قبوض تلفن را به سمتی ببریم که با توافق با بانک، قبض تلفن مشترکان بدون دریافت صورتحساب، به صورت اتوماتیک از حساب بانکی شان پرداخت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.