سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 4, 2017
12:36 دوشنبه، 13ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84780

زمان عرضه جهانی نخستین تلویزیون هوشمند ۸K اعلام شد

شرکت شارپ تاریخ عرضه جدیدترین تلویزیون AQUOS ۸K خود را در بازارهای آسیایی و اروپایی اعلام کرد.
 
شرکت ژاپنی شارپ آغاز عرضه نخستین سری از تلویزیون‌ها با رزولوشن ۸K را اعلام کرد. این تلویزیون هوشمند ۸K AQUOS قرار است در اکتبر سال جاری میلادی در بازارهای چین بفروش برسد و چندماه پس از آن، در دسامبر سال جاری نیز در دسترس مشتریان ژاپنی قرار خواهد گرفت.
 
مشتریان در سایر نقاط جهان نیز باید تا اوایل سال ۲۰۱۸ منتظر باقی بمانند بعنوان مثال عرضه این تلویزیون جدید در کشور تایوان در ماه فوریه آغاز شود و در اروپا هم یک ماه پس از آن به فروش برسد. تاکنون اطلاعات دقیق و جزئیاتی از تاریخ عرضه جدیدترین تلویزیون شارپ در کشور ایالات متحده آمریکا ارائه داده نشده است.
 
طبق گفته شرکت شارپ، این تلویزیون جدید، نخستین تلویزیون ۸K با عرضه جهانی خواهد بود که همچنان از فناوری های کنونی نمایشگرهای LCD بهره مند بوده و به سیستم عامل اندروید (Android TV) مجهز است.
 
شرکت شارپ در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ که در شهر برلین آلمان برگزار شد، تلویزیون جدید خود را که به فناوری ۸K مجهز است و رزولوشن  ۷۶۸۰  در ۴۳۲۰ را ارائه می‌دهد، معرفی و رونمایی کرد. وضوح تصویر این تلویزیون جدید شارپ ۱۶ برابر یک تلویزیون فول اچ دی با رزولوشن  ۱۹۲۰ در  ۱۰۸۰ است.
 
شرکت شارپ در توصیف جدیدترین و با کیفسیت ترین تلویزیون خود می گوید:" این تلویزیون نهایت واقعیت است چرا که جزییاتی را به وضوح نشان می دهد که چشم غیر مسلح قادر به مشاهده آن نیست".
 
یکی از قابلیتهای این تلویزیون آن است که از محتوای HDR پشتیبانی می کند و تولیدکنندگان محتوا و برخی شبکه‌های تلویزیون و ماهواره‌ای نظیر NHK ژاپن برای نخستین بار در جهان هم اکنون امکان پخش محتوای HDR را با رزولوشن ۸K همانند کنسرت‌های موسیقی و بازی های المپیک فراهم آورده است.
 
شرکت شارپ تلویزیون جدید خود را بعنوان یک صفحه نمایش ( مانیتور) ۸K در بازار اروپا عرضه کرده و بفروش خواهد رساند. همانطور که گفته شد، فروش این صفحه نمایش در ماه مارس سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد که البته صحبتی از قیمت دقیق و شرایط دیگر این صفحه نمایش تاکنون به میان نیامده است. هرچند که این شرکت در گفت‌وگویی اعلام کرده که قیمت این محصول حدود یک میلیون یِن یا ۹۰۰۰ دلار خواهد بود.
 
شرکت شارپ پیش از این یک تلویزیون ۸۵ اینچی با رزولوشن ۸K را در ژاپن عرضه کرده بود که قیمت آن بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.