امنیت

فناوری اطلاعات

September 5, 2017
18:17 سه شنبه، 14ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84796

نشت اطلاعات شخصی ۴ میلیون کاربر شرکت مخابراتی Time Warner Cable

سوابق و اطلاعات شخصی بیش از چهار میلیون کاربر اپلیکیشن MyTWC که مرتبط با ارائه خدمات چندرسانه‌ای و سرگرمی شرکت تایم وارنر کیبل (Spectrum Internet) است، به‌علت نگهداری غیر امن بر روی سرورهای شرکت آمازون به سرقت رفته است.
 
اولین بار مرکز امنیتی Kromtech از وقوع این مشکل مطلع و از احتمال نشت اطلاعات کاربران خبر داد.
 
حجم فایل‌های یادشده بیش از ۶۰۰ گیگابایت بوده و حاوی اطلاعات حساسی مانند شناسه تراکنش ها، نام کاربری، آدرس‌های مک، شماره‌های سریال، شماره‌های حساب‌های کاربری و غیره بوده و افشای این اطلاعات در تاریخ ۲۴ آگوست و بدون نیاز به هیچ‌گونه کلمه عبوری رخ‌داده است.
 
هنوز مشخص نیست سوءاستفاده‌ای از این اطلاعات به‌عمل‌آمده یا خیر. Time Warner Cable بلافاصله پس از کسب اطلاع در مورد این سهل‌انگاری، داده‌های یادشده را حذف و تحقیق در این زمینه را آغاز کرده است. مسئول اصلی این سهل‌انگاری شرکت نرم‌افزاری BroadSoft است که اپلیکیشن MyTWC را طراحی و تبادل داده‌های آن را زیر نظر دارد.
 
لازم به ذکر است ماه گذشته نیز رسانه بین‌المللی HBO از زیرمجموعه‌های تایم وارنر (مالک پیشین تایم وارنر کیبل)، تحت یک حمله هکری قرار گرفت، به‌طوری‌که هکرها به ۱٫۵ ترابایت از اطلاعات این شبکه ازجمله سریال بازی تاج و تخت به سرقت بردند.
آنها در پی عدم دریافت باج مدنظر، قسمت‌هایی از سریال‌های پخش نشده را به‌صورت آنلاین منتشر کردند؛ آن حمله سایبری، ناشی از نقص امنیتی موجود در سرورهای شبکه HBO عنوان‌شده بود.
 
شایان ذکر است شرکت “Time Warner Cable” شرکت مخابرات و رسانه‌های گروهی آمریکایی است، که درزمینه ارائه خدمات تلویزیون کابلی، خدمات اینترنت، صدا روی پروتکل اینترنت و خطوط تلفن ثابت فعالیت می‌کند و سال گذشته توسط شرکت مخابراتی Charter Communications از غول رسانه‌ای آمریکایی تایم وارنر (مالک  شبکه خبری CNN و شبکه تلویزیونی کابلی HBO و…) خریداری شد و به Spectrum تغییر نام داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.