باندپهن

باندپهن سیار

September 6, 2017
9:15 چهارشنبه، 15ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84804

سرپرست شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد؛ کاهش قیمت ۸۴ درصدی تبادل اطلاعات در داخل کشور

سرپرست شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با راه اندازی مراکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات، قیمت تبادل اطلاعات در شبکه داخلی کشور تا ۸۴ درصد کاهش یافت.
 
فرهاد معارفی در تشریح دستاوردهای ۴ ساله شرکت ارتباطات زیرساخت همزمان با گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: هم اکنون ۶۳ هزار و ۷۳۷ کیلومتر فیبرنوری در کشور دایر است که در ابتدای دولت یازدهم این آمار حدود ۵۱ هزار و ۸۵۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهری بود. در همین حال در راستای توسعه ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال کشور نیز شاهد رسیدن به ظرفیت ۱۰ هزار و ۴۱ گیگابیت بر ثانیه هستیم و این در حالی است که در سال ۹۲ و در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ، این ظرفیت یکهزار و ۱۱۶ گیگابیت بر ثانیه بود.
 
وی با اشاره به برنامه تجمعی برای رشد شاخص های این بخش گفت: باید تا پایان امسال، ظرفیت شبکه فیبرنوری به ۶۶ هزار و ۹۳۵ کیلومتر و ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال به ۲۰ هزار گیگابیت بر ثانیه برسد.
 
سرپرست شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به رشد بیش از ۱۰ برابری ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل وشبکه آی پی کشور طی ۴ سال اخیر تأکید کرد: ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل در ابتدای دولت یازدهم نزدیک به ۸۲ گیگابیت بر ثانیه بود که تا پایان مردادماه امسال به ۹۹۵گیگابیت رسید. همچنین پهنای باند شبکه IP داخل کشور در ابتدای دولت یازدهم ۶۲۵ گیگابیت بود که تا پایان مردادماه امسال به ۶ هزار و ۸۰۰ گیگابیت رسیده و تا پایان سال به ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه می رسد.
 
معارفی در مورد وضعیت ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل به عنوان یکی از تکالیف شرکت ارتباطات زیرساخت مطابق با برنامه ششم توسعه گفت: در ابتدای دولت یازدهم ، ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل ۱۱۶ گیگابیت بر ثانیه بود که این ظرفیت در حال حاضر به ۱۵۰۰ گیگابیت رسیده و در این زمینه پیش بینی می شود اهداف برنامه ششم، برای تحقق ۳۰ ترابیت ترانزیت ارتباطات بین الملل تا پایان این برنامه محقق شود.
 
سرپرست شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: برآوردها نشان می دهد که ظرفیت پهنای باند شبکه IP کشور در دولت یازدهم، رشد ۹۸۰ درصدی و ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال کشور رشد ۸۰۰ درصدی را تجربه کرده است.
 
وی با اشاره به راه اندازی ۷ مرکز تبادل ترافیک داده در کشور در راستای تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از دستاوردهای مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: با راه اندازی مراکز NIX علاوه بر مدیریت ترافیک داخلی شبکه اینترنت، شاهد بهبود کیفیت سرویس های داخل تا ۲۰ برابر ، افزایش سطح امنیت شبکه ملی، اصلاح مدل اقتصادی فعالیت سرویس های بومی و کاهش چشمگیر هزینه های تأمین پهنای باند هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.