رسانه‌های اجتماعی

September 8, 2017
18:35 جمعه، 17ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84839

لغو فیلترینگ توییتر درخواست عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

باید سیاستی اتخاذ شود که افراد در حوره فرهنگی و سیاسی هم تراز با دنیای بین الملل فعال باشد
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از سیاست فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی در کشور خواستار رفع فیلتر از شبکه توییتر شد.
 
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اعلام اینکه در عصر اطلاعات امروز بر خی از منابع هستند که مرجع مهمی برای اخذ اطلاعات محسوب می شوند، می‌گوید:« باید بپذیریم ما کشوری هستیم که در چنین عصری زندگی می کنیم و در حال حاضر نیز بی ارتباط با دنیا نیستیم بنابراین باید کاری کنیم که از عصر تکنولوژی‌های نوین اطلاعاتی دور نمانیم. باید تصمیم بگیریم در برابر معنا و لزوم کاربرد درجمهوری اسلامی چه روشی را در پیش بگیریم. در عصر اطلاعات بازیگر اصلی فرد در مقابل دستگاه دیجتال است به طوریکه افراد با در دست داشتن موبایل و ابزارهای هوشمند با دنیا ارتباط برقرار می کنند. 
 
او ادامه می دهد:« باید بپذیریم که در چنین عصری با  فیلتر کردن نمی توان مانع از نفوذ افراد به شبکه‌ها شد. توییتر نیز بخشی از این فضای زندگی امروزه است که نمی توانین با فیلتر کردن منع استفاده عمومی از آن را در پیش گرفت. باید سیاستی اتخاذ شود که افراد در حوره فرهنگی و سیاسی هم تراز با دنیای بین الملل فعال باشد و بتوانند به راحتی جای ارائه نقد و انتقاد داشته باشد و به جای تخریب و تندروی به عنوان یک مبلغ برای کشور خود عمل کند.»
 
فلاحت پیشه با بیان اینکه معتقدم سیاست فیلتر هیچ وقت جواب نداده است، تاکید می کند:«تجربه این مسئله از زمانی که ممنوعیت استفاده از ویدئو و یا کالاهای فرهنگی مختلف از جمله ماهواره اعمال شد، نشان داده که چنین سیاست هایی هیچگاه جواب نداده است و اینک می بینیم که افراد به راحتی در فضای ممنوعه‌ای مثل توییتر حضور دارند. این موضوع شکست سیاست فیلتر کردن را به اثبات می‌رساند. شکی نیست که نه تنها در حوزه فرهنگی بلکه در تمام حوزه‌ها جمهوری اسلامی باید با ساختار دفاعی مستحکمی حضور داشته باشد.»
 
به گفته او سیاست رفع فیلتر مقوله بدون زمان و مکان است و یک بحث کلی است که برای تمام دوران ها در کشور ضرورت دارد.« متاسفانه واقعیت کارکرد قوانین در موضوع رفع فیلتر در کشور نشان داده که این قوانین به صورت انفعالی عمل کرده اند؛ در ابتدا ممنوعیت اعمال می شود و پس از آن فیلتر شکن خودش را به جامعه تحمیل می کند و بعد قوانین مربوط به استفاده یا عدم استفاده از آن به ثبت می رسند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.