تلفن همراه

گوشی

September 12, 2017
21:55 سه شنبه، 21ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84871

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را معرفی کرد

اپل در مراسم امشب که هم اکنون در حال برگزاریست، موبایل های جدیدش یعنی آیفون 8 و مدل پلاس آن را رونمایی کرد، که در واقع نسخه جدید و به روز شده آیفون 7 و 7 پلاس به شمار می روند و به پردازنده قوی تر، نمایشگر True Toneو دوربین جدید مجهز شده اند.
 
iPhone8-Header-800x450.jpg
 
 
جهش از آیفون 7 به آیفون 8 کمی عجیب است و برای نخستین بار از زمان معرفی مدل 3GS در سال 2009 شاهد ارتقاء آیفون با حرف S نیستیم. به هر حال، افزایش یک شماره بدین معنا نیست که با محصول کاملاً جدیدی روبرو هستیم و آیفون 8 همچنان از طراحی مشابه مدل های سال 2014 آنها پیروی می کند.
 
 
اپل نمایشگر خانواده آیفون 8 را ارتقاء داده و حال از فناوری True Tone که برای نخستین بار در آیپد پروی 10.5 اینچی به کار رفت، استفاده می کند. بدین ترتیب، نمایشگر آیفون 8 می تواند به صورت خودکار با نور محیط تطبیق یافته و رنگ هایی دقیق تر را به نمایش درآورد.
 
 
یکی از بزرگ ترین تغییرات این موبایل، پنل پشتی از جنس شیشه است که از قابلیت جدید  شارژ بیسیم در آنها حکایت می کند. برخلاف انتظار، فناوری شارژ وایرلس آیفون 8 چندان تفاوتی با دیگر موبایل های بازار ندارد و باید دستگاه را روی پد شارژر قرار دهید.
 
 
البته خوشبختانه با این کار، درگاه لایتنینگ موبایل آزاد می شود و می توانید با استفاده از تبدیل ویژه، هدفون خود را حتی در زمان شارژ هم به دستگاه متصل نمایید، چون همانند نسل قبلی خبری از جک 3.5 میلیمتری در آیفون 8 نیست.
 
 
یکی دیگر از نکات مثبت این است که اپل از استاندارد Qi برای فناوری شارژ بیسیم استفاده کرده و خوشبختانه می توانید با تمام شارژرهای مبتنی بر این استاندارد رایج، آیفون 8 را شارژ نمایید.
 
 
در بطن این دو موبایل، چیپست جدیدی به نام A11 Bionic به کار رفته که شش هسته پردازشی را در خود جای داده است.
 
 
دو هسته پر قدرت این چیپ مجتمع، 25 درصد سریع تر از پردازنده های چیپست A10 عمل می کنند و چهار هسته کم مصرف دیگر نیز 70 درصد سریع تر هستند.
 
 
به گفته اپل، پردازنده گرافیکی (GPU) این چیپست هم 30 درصد نسبت به نسل قبلی قوی تر شده است. البته باید دید آیا این آمار و ارقام در دنیای واقعی چگونه تغییر می کنند.
 
 
حال به بخش دوربین می رسیم. اپل می گوید سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 8 بزرگ تر از قبل شده و سریع تر عمل می کند، ضمن اینکه بالاخره لرزشگیر اپتیکال هم به موبایل های این کمپانی راه پیدا کرده است.
 
 
آیفون 8 پلاس هم حسگرهای تازه ای دارد و به دو لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/2.8 مجهز شده. دوربین دوگانه این دستگاه قابلیت جدیدی به نام «نورپردازی پرتره» هم دارد که نور محیط را در زمان ثبت تصاویر پرتره تنظیم می کند.
 
 
اپل قابلیت های تصویربرداری آیفون 8 را هم ارتقاء بخشیده و اکنون به زعم فیل شیلر «بالاترین کیفیت ضبط ویدیو توسط یک تلفن همراه» را ارائه می کند. آیفون 8 می تواند ویدیوهای 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه و ویدیوهای اسلوموشن تمام اچ دی را با نرخ 240 فریم بر ثانیه ثبت نماید.
 
 
گفتنیست آیفون 8 با قابلیت های جدیدی در حوزه واقعیت افزوده نیز همراه شده و حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب سنج بهتری را برای ردیابی حرکات به همراه دارد، که به صورت جداگانه به آن خواهیم پرداخت.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.