تلفن همراه

گوشی

September 20, 2017
9:54 چهارشنبه، 29ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84984

چگونه دریافت پیامک از شماره خاصی را در آی‌فون بلاک کنیم؟

گاهی وقت‌ها شما پیام‌های تبلیغاتی یا اسپم را در گوشی خود دریافت می‌کنید. برخی اوقات دیگر ممکن است مزاحم داشته باشید و یا اصلا دل‌تان بخواهد بعضی افراد را بلاک کرده و در لیست سیاه خودتان قرار بدهید. هر کدام از این حالت‌ها که برای شما پیش آمده باشد، باید فرد مذکور را بلاک کنید و خوشبختانه این کار در آی‌فون بسیار ساده است. در ادامه همراه ما باشید.
 
برای این‌که در آی‌فون خود شماره‌ای را بلاک کنید باید در ابتدا آن شماره را در لیست مخاطبین خود ذخیره نمایید، در غیر این‌صورت هیچ‌ راهی برای بلاک کردن یک شماره وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم یک مخاطب با عنوانی مانند Spam ساخته و تمام شماره‌های مزاحم یا مواردی که می‌خواهید در لیست سیاه باشند را انتخاب کرده و در همان مخاطب ساختگی وارد و اضافه نمایید تا لیست مخاطبین شما شلوغ و به‌هم ریخته به‌نظر نرسد.
 
زمانی که شماره‌ها را به این مخاطب ساختگی اضافه نمودید، دو راه برای بلاک کردن وجود دارد. توجه داشته باشید که با این روش‌ها هم تماس و هم پیام‌های متنی بلاک خواهند شد.
 
روش اول: بلاک کردن یک مخاطب به‌صورت مستقیم از بخش پیام‌رسانی
 
اگر جدیدا از این مخاطب پیامی دریافت کردید، یکی از آسان‌ترین روش‌های بلاک کردن آن مخاطب اقدام از طریق برنامه پیام‌رسانی خواهد بود.
 
کافیست در صفحه پیام آن مخاطب بر روی آیکون “i” در گوشه سمت راست و بالا لمس کنید.
 
در منوی ظاهر شده بر روی نام مخاطب لمس کرده و سپس به انتهای صفحه بروید.
 
آخرین گزینه‌ای که در این بخش مشاهده می‌کنید “Block this caller” خواهد بود. بر روی آن لمس کنید و سپس در پیغام ظاهر شده نیز بر روی Block Contact لمس کنید.
 
با این کار دیگر هیچ پیام یا تماسی از آن مخاطب دریافت نخواهید کرد!
 
روش دوم: بلاک کردن یک شماره به‌صورت دستی
 
اگر اخیرا پیامی از آن مخاطب دریافت نکرده‌اید و یا به هر دلیل پیام وی در دسترس شما نیست، می‌توانید به‌صورت دستی آن شماره را بلاک کنید.
 
ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید و با اسکرول به سمت پایین، بخش Messages را پیدا کرده و بر روی آن لمس کنید.
 
در صفحه تنظیمات پیام‌ها اگر کمی به سمت پایین بیایید در زیر قسمت SMS/MMS گزینه Blocked را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کلیک کنید.
 
در این بخش تمام شماره‌های بلاک شده توسط شما نمایش داده می‌شوند. برای بلاک کردن شماره‌ دیگر کافیست بر روی گزینه Add New کلیک کنید.
 
پس از این، لیست مخاطبین شما ظاهر شده و در این قسمت با جستجوی نام مخاطب خود، آن را پیدا کنید. بر روی مخاطب کلیک کنید تا بلاک شود.
 
چگونه شماره‌ای را از حالت بلاک خارج کنیم؟
 
اگر نظرتان برگشت و تمایل داشتید شماره‌ای را از حالت بلاک درآورید، این کار به سادگی قابل انجام خواهد بود. به بخش تنظیمات رفته و در این صفحه به قسمت Messages مراجعه نمایید.
 
وارد منوی Blocked شوید تا به شماره‌های بلاک شده دسترسی داشته باشید.
 
بر روی گزینه Edit واقع در گوشه راست و بالا کلیک کنید.
 
بر روی آیکون قرمز رنگ که در سمت چپ نام هر مخاطب واقع شده لمس کنید. سپس از سمت راست، گزینه Unblock را انتخاب کنید تا آن شماره به یک مخاطب عادی تبدیل شود.
 
توجه داشته باشید که اگر برای یک مخاطب چند شماره (مثلا برای منزل، محل کار و …) ذخیره کرده باشید، باید به‌صورت جداگانه هر کدام از آن‌ها را از حالت بلاک خارج نمایید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.