اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 26, 2017
14:56 سه شنبه، 4ام مهرماه 1396
کد خبر: 85094

تغییر تعرفه اینترنت ایران با کمک مشاوران خارجی

دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان قول مساعد درباره اعزام کارشناسان خبره به منظور مشاوره در امر تغییر ساختار تعرفه سرویس ارتباطی در ایران ظرف یک ماه داد.
 
هم‌زمان با دومین روز برگزاری نمایشگاه تلکام ITU در بوسان کره جنوبی و در حاشیه نشست وزرای ارتباطات عضو اتحادیه جهانی مخابرات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هولین ژائو؛ دبیر کل اتحایه جهانی مخابرات دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار آذری جهرمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های ژائو در طول مدت دبیرکلی و دعوت رسمی از ایشان برای بازدید از ایران جهت آشنایی با پیشرفت‌های حاصل شده در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، به مواردی براساس همکاری‌های مشترک تأکید کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با درخواست از دبیرکل ITU برای عضویت 5 دانشگاه برتر ایران در این اتحادیه، افزود: ظرفیت دانشگاهی ایران آماده نقش‌آفرینی در عرصه مخابرات جهانی است.
 
وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای تغییر ساختار مدل تعرفه‌گذاری اینترنت در ایران به منظور رسیدن به حجم 2.5 برابری بازار مخابرات کشور در برنامه ششم توسعه، از دبیر کل اتحادیه جهانی درخواست کرد طی مدت یک ماه نسبت به اعزام مشاوران خبره در این عرصه به ایران اقدام کند.
 
در ادامه آذری جهرمی با اشاره به رفتار انجمن مبانی موبایل (GSMA) در حذف عضویت اپراتورهای ایران از این انجمن در پی عدم صدور مجوز OFAC (وزارت خزانه‌داری آمریکا) و نیز برخورد شرکت Apple با برنامه‌سازان ایرانی، خواستار پیگیری دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در این موارد شد.
 
هولین ژائو؛ دبیرکل ITU نیز در ادامه ضمن تبریک انتصاب آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، از درخواست عضویت 5 دانشگاه برتر ایران در انجمن جهانی مخابرات، استقبال کرد.
 
وی در زمینه همکاری در حوزه ساختار تعرفه‌های ارتباطی نیز افزود: ظرف یک ماه آینده کارشناسان خبره‌ای به منظور مشاوره در امر تغییر ساختار تعرفه سرویس ارتباطی در ایران،‌ انتخاب و اعزام می‌شود.
 
ژائو با انتقاد از رفتار GSMA در حذف برنامه‌های ایرانی، تأکید کرد: تمام تلاش خود برای اصلاح این رفتار به‌کار می‌برم و از کانالهای مناسب موضوع حذف برنامه‌های ایرانی از APPSTORE را نیز پیگیری می‌کنم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.