اپراتورها

تلفن همراه

September 27, 2017
20:01 چهارشنبه، 5ام مهرماه 1396
کد خبر: 85127

چگونه می‌توان سیم کارت های سوخته را دوباره احیا کرد؟

گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف همچون اشتباه وارد کردن پین کد، سیم کارت گوشیتان غیر فعال شود. در این مطلب به اقداماتی که باید برای احیای سیم کارت های سوخته انجام بدهید اشاره خواهیم کرد.
 
حتما برای شما هم پیش آمده که گوشی تلفن همراهتان خاموش شده و پس از روشن کردن آن، از شما خواسته می‌شود تا پین کد را وارد کنید. پین کد یک راه امنیتی به غیر از روش‌های معمول رمزگذاری برای گوشی های موبایل است که در واقع به سیم کارت شما مربوط می‌شود. البته این کدهای امنیتی تنها مختص به گوشی های هوشمند امروزی نیست و حتی پیش از این و در زمان گوشی های موبایل ساده نیز پین کد یکی از روش‌های امینی مربوط به سیم کارت بود.
 
پس از خاموش و روشن کردن گوشی اگر پین کد سیم کارت شما فعال باشد باید این کد چند رقمی را وارد کنید و در صورت اشتباه وارد کردن پین کد برای سه مرتبه، سیم کارت قفل می‌شود. برای فعال سازی مجدد سیم کارت به یک کد هشت رقمی PUK یا Personal Unblocking Key نیاز دارید. اگر PUK را نیز برای ده بار اشتباه وارد کنید آن گاه سیم کارت شما می‌سوزد و غیر قابل استفاده می‌شود.
 
کد PUK بر روی بدنه سیم کارت درج شده و در واقع کد محرمانه سیم کارت است و قابل تغییر نخواهد بود. در صورت مفقود شدن، این کد تنها به مالک سیم کارت ارائه می‌شود. بنابراین به تمامی کاربران توصیه می‌شود که از وارد کردن شانسی و بدون اطمینان کدهای امینتی خودداری کنید.
 
تعویض سیم کارت های سوخته در دفاتر خدمات ارتباطی اپراتورها
 
مشترکان برای احیای سیم کارت های سوخته باید با به همراه داشتن مدارک شناسایی مورد نیاز به دفتر خدمات ارتباطی اپراتور مربوطه مراجعه کرده و با رعایت قوانین نسبت به نقل و انتقال آن اقدام کنند. همچنین در صورت معیوب شدن سیم کارت و یا عدم امکان استفاده از آن با مشاهده پیام‌هایی چون Insert Simcard یا Card Rejected می‌توانید با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی، درخواست تعویض سیم کارت و دریافت سیم کارت جدید را ارائه کنید.
 
کسانی که سیم کارتشان قدیمی است هم می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی یا مراکز تلفن ثابت در تهران و ادارات مشترکین در سایر استان‌ها مراجعه کرده و بدون هزینه نسبت به تعویض سیم کارت اقدام کنند. حضور مالک تلفن همراه یا وکیل قانونی او، تکمیل و امضای فرم درخواست، ارائه اصل و تصویر کارت ملی، ارائه اصل وکالت نامه و تصویر آن در صورت مراجعه وکیل قانونی و ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر نیز از شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز برای تعویض سیم کارت و یا احیای سیم کارت های سوخته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.