سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 30, 2017
9:29 شنبه، 8ام مهرماه 1396
کد خبر: 85134

ساتیا نادلا: سیاست مهاجرتی آمریکا، یکی از بزرگ‌ترین مزایای رقابتی ما است

در جدیدترین واکنش نسبت به سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت از سیاست مهاجرتی این کشور با عنوان مزیتی رقابتی نام برده است.
 
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافتُ در گفتگویی با وب‌سایت بیزینس اینسایدر، درباره‌ی اینکه چگونه سیاست مهاجرتی آمریکا در واقع یکی از بزرگ‌ترین مزایای مهم رقابتی برای شرکت‌ها محسوب می‌شود صحبت کرده است. ساتیا نادلا اخیرا کتابی به نام «بازسازی موفقیت: تلاش برای بازیابی روح مایکروسافت و تصویر یک آینده بهتر برای همگان» منتشر کرده است. رونوشت صحبت‌های نادلا به شرح زیر است:
 
یکی از چیزهایی که همیشه می‌گویم این است که من محصول دو خصوصیت شگفت‌انگیز آمریکایی هستم. اول در جایی که در آن بزرگ شدم، به فناوری آمریکایی دست یافتم و همچنین سیاست روشنفکرانه‌ی مهاجرتی که ‌نه‌تنها اجازه‌ی رؤیاپردازی به من داد، بلکه امکان به حقیقت پیوستن آن رؤیا را نیز پس از مهاجرت فراهم کرد. سیاست مهاجرتی این کشور، مزیت رقابتی ما محسوب می‌شود. ما می‌توانیم افراد را از سرتاسر جهان جذب کنیم تا بیایند و در اقتصاد ما مشارکت و با شرکت‌های ما همکاری کنند. افزون بر این، ما نماد امید برای آن‌هایی هستیم که به این سیاست بیش از همه نیازمند هستند. بنابراین، من معتقدم که آمریکا به خاطر آنچه ما در اینجا خلق کرده‌ایم و موظف به حفاظت از آن هستیم، کشوری منحصربه‌فرد است.
 
پیش از آنکه درباره‌ی هر نوع تغییر در سیاست مهاجرتی‌مان صحبت کنیم، باید در نظر داشته باشیم که این سیاست در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت ما به‌حساب می‌آید. کجای دنیا، امکان وقوع داستان زندگی من وجود دارد؟ هیچ کجا. در نتیجه بگذارید از همین‌جا شروع کنیم. من در واقع از سیاست مهاجرتی و شناخت این سیاست منحصربه‌فرد سپاسگزار هستم. آیا این سیاست مشکلاتی دارد؟ البته. برنامه‌ی داکا یک مثال واضح برای آن است. ما بسیار شفاف بوده‌ایم. من معتقدم ما باید انسانیت خود را به نمایش بگذاریم. مردمی که به‌واسطه‌ی برنامه‌ی داکا اکنون اینجا زندگی می‌کنند، شرکای بی‌نظیری در اقتصاد ما هستند. در واقع، مایکروسافت بسیاری از  آن‌ها را در اختیار دارد. مشارکت آن‌ها در اقتصاد ما موفقیت‌آمیز بوده است و ما باید اطمینان حاصل کنیم که از این سیاست محافظت می‌کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.