فناوری اطلاعات

September 30, 2017
15:05 شنبه، 8ام مهرماه 1396
کد خبر: 85141

رشد مهاجرت به سوی سرویس‌های استریمینگ و مرگ تلویزیون‌های سنتی

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی eMarketer نرخ مهاجرات کاربران و استفاده‌کنندگان از سرویس‌های تلویزیونی سنتی بسیار بیشتر ازآنچه که پیش‌بینی می‌شد می‌باشد.
 
طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۷، شبکه‌های کابلی و ماهواره‌ای ۲۲٫۲ میلیون نفر از مشترکین خود را در ایلات متحده امریکا از دست خواهند داد. این میزان به طور قابل توجهی بیشتر از برآوردهای قبلی این موسسه است.
 
به گفته یکی از تحلیلگران ارشد این موسسه، پوشش خبری مراسم انتخابات ریاست جمهوری (ایالات متحده) و مراسم المپیک نیز نتوانست جلوی ریزش مخاطبین تلویزیون های سنتی را بگیرد.
 
ازآنجاکه کاربران به‌تدریج از تلویزیون جداشده و در حال مهاجرت به سرویس‌های استریمینگ نظیر Netflix و Hulu هستند؛ شرکت‌های تلویزیونی آمریکایی روز به روز با مشکلات بیشتری مواجه هستند
 
به نظر می‌رسد زمستانِ شبکه‌های کابلی و تلویزیون‌های سنتی فرارسیده و در آینده‌های نه‌چندان دور قربانی توسعه سرویس‌های استریم می‌شوند.
 
chart of the tv
 
تا پایان سال ۲۰۱۶، شبکه‌های کابلی و ماهواره‌ای ۱۶٫۷ میلیون از مشترکین بزرگ‌سال خود را از دست دادند؛ اما این عدد تا پایان سال ۲۰۱۷ افزایش ۳۳ درصدی را تجربه خواهد کرد.
 
توسعه ست‌آپ باکس‌های متصل به اینترنت و فناوری OTT باعث شده تا صنعت تلویزیون سنتی در ایالات متحد دچار تغییرات اساسی شود. در آمریکا ۱۹۶٫۳ میلیون بزرگ‌سال مشترک تلویزیون‌های کابلی و ماهواره‌ای هستند.
 
NIELSEN TOTAL AUDIENCE REPORT Q1 2017
 
براساس آمار، افراد بین ۱۸ تا ۲۴ سال بیشترین افت مصرف را داشته‌اند به‌گونه‌ای که، طبق گزارش فصلی Nielsen، میزان مصرف آن‌ها از سال ۲۰۱۱، حدود ۱۲ ساعت در هفته کاهش داشته است.
 
اگرچه شبکه‌های سنتی تلویزیونی تحت‌فشار بوده و تلاش می‌کنند که راهی برای زنده ماندن پیدا کنند. به‌تازگی، شرکت AT&T در قراردادی بزرگ، شبکه Time Warner را خریداری کرد تا بهره‌ای از مخاطبانی که از تلویزیون به سمت دستگاه‌های موبایل حرکت می‌کنند ببرد! شرکت Discovery Communications نیز برای افزایش سهم بازار خود و حفظ جذابیتش برای توزیع‌کنندگان، اقدام به خرید شبکه Scripps کرده است.
 
در این شرایط، مخاطبان سرویس‌هایی مثل Netflix و Amazon Prime روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌شود شرایط برای شرکت‌های تلویزیونی آمریکایی سخت‌تر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.