اپلیکیشن

تلفن همراه

October 1, 2017
16:57 یکشنبه، 9ام مهرماه 1396
کد خبر: 85164

رفع فیلتر Waze و اضافه شدن امکانات جدید

با رفع فیلتر از اپلیکیشن waze یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های نقشه ترافیکی دوباره در اختیار کاربران قرار گرفته  است. طی دو روز اخیر بسیاری از کاربران از در دسترس قرار گرفتن دوباره اپلیکیشن ویز خبر می‌دهند و این همزمان شده با برخی محدودیت‌های جدید که شرکت گوگل علیه کاربران ایرانی وضع کرده است. 
 
photo_2017-10-01_14-10-51.jpg
اپلیکیشن Waze به دلیل محاسبه دقیق ترافیک به صورت لحظه‌ای خیلی زود مورد توجه بسیاری از رانندگان به خصوص رانندگان آژانس، سرویسهای تاکسی اینترنتی و کاربران حرفه‌ای قرار گرفت. این اپلیکیشن با به روزرسانی سریع طی یکی دوسال اخیر مرتبا بهبودهای قابل توجهی داده و هرچند عملا توسط گوگل خریداری شده اما حتی در مقایسه با سرویس Google Map مسیریابی دقیق‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌داده است. 
 
اپلیکیشن waze رابط کاربری ساده‌ای دارد و در عین حال با فراهم کردن امکان ارایه اطلاعات توسط کاربران– مثل محل حضور پلیس – به یک اپلیکیشن تعاملی تبدیل شده است. با این همه این اپلیکیشن اسفندماه سال گذشته به دستور دادستانی فیلتر شد. 
 
واعظی، وزیر ارتباطات وقت،  در آن زمان به خبرنگاران گفته بود:  با توجه به اینکه نرم‌افزار جایگزین برای این نرم افزار وجود دارد، مردم از نرم‌افزار جایگزین استفاده کنند و مشکلی پیش نمی‌آید.
 
در همین حال اپلیکیشن Waze در تازه‌ترین به روزرسانی خود از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. کاربران حالا هم می‌توانند زبان برنامه را به فارسی تغییر دهند و به این ترتیب تمام منوها و تنظیمات و آدرسها به صورت فارسی نمایش داده می‌شود. از سوی دیگر امکان جست وجوی صوتی waze نیز حالا به زبان فارسی هم امکان پذیر است. به این ترتیب به جای نوشتن یک مکان یا آدرس میتوان با فشردن دگمه میکروفن کنار بخش جست وجو به زبان فارسی نام مکان را گفت و جست و جو را انجام داد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.