فناوری اطلاعات

October 10, 2017
15:22 سه شنبه، 18ام مهرماه 1396
کد خبر: 85218

تامین ماهواره مخابراتی ایران با همکاری عرب ست تا سال ۲۰۳۰ تضمین شده است

به گفته معاون وزیر ارتباطات، هم‌اکنون تأمین ماهواره مخابراتی با ماهواره عرب ست تا سال ۲۰۳۰ صورت می‌گیرد و تأمین فرکانس و نقطه مداری ماهواره مخابراتی برای داشتن یک ماهواره کاملاً ایرانی در مدار را نیز آغاز و توافقنامه اولیه را امضاء کرده‌ایم.
 
بهرامی که این سخنان را در در نشست خبری در آستانه هفته جهانی فضا بیان می‌کرد گفت: هم‌اکنون ماهواره مشترک ایران (ایران‌ست ۲۱) با عرب ست (Badr-5) تأمین پهنای‌باند مخابراتی ایران را عهده‌دار است و ماهواره “بدر ۷” به‌عنوان پشتیبان در این مدار (۲۶ درجه شرقی) قرار دارد و تا ۱۴ سال آینده، خدمات ماهواره‌ای ارائه خواهد کرد.
 
رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد برای پس‌ازآن نیز در برنامه داریم که ماهواره مخابراتی تماماً ایرانی تحت اختیار ایران و مدیریت کشورمان در مدار قرار گیرد.
 
وی افزود: هم‌اکنون قرارداد پرتاب ماهواره‌های داخلی با پرتاب‌کننده‌های داخلی منعقدشده است و درصورتی‌که ساخت ماهواره‌ها به اتمام برسد پرتاب آن با پرتاب گرهای داخلی قابل انجام خواهد بود.
 
شایان‌ذکر است نیازهای خدمات مخابراتی اپراتورهای SAP درزمینه فروش پهنای باند، خدمات بانکی و شاپرک و ارائه سرویس به سایر مخاطبان خدمات FSS از طریق سازمان فضایی ایران و از ماهواره‌هایی چون ماهواره ایران ست ۲۱ (در پروژه مشترک با بدر ۵) تأمین می‌شود.
 
چندی پیش نیز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۶۲، به‌منظور توسعه و انسجام فعالیت‌های بخش خصوصی در استفاده از ماهواره‌ها، حفظ و توسعه امتیازات مدار فرکانسی، تسریع در توسعه خدمات ماهواره‌ای در سراسر کشور از طریق اپراتور داخلی ماهواره‌ای و حرکت در جهت حذف وابستگی کشور در حوزه ارتباطات ماهواره‌ای،  پیشنهاد رگولاتوری در خصوص کلیات و چارچوب حاکم بر صدور پروانه اپراتورهای ماهواره‌ای را به تصویب رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.