تلفن همراه

گوشی

October 14, 2017
7:18 شنبه، 22ام مهرماه 1396
کد خبر: 85255

آیفون هم وارد عرصه گوشی‌های خمیده شد

شرکت اپل برای طراحی و تولید گوشی هوشمند آیفونی که به صفحه نمایش تا شو و منعطف مجهز است، با شرکت ال جی دیسپلی در حال همکاری است.
 
بنا بر گزارش های منتشر شده توسط  The Bell ، شرکت ال جی دیسپلی به تازگی فرایند های تولید صفحه نمایش های خمیده و منعطف اولد را در دستور کار خود قرار داده است که شرکت آمریکایی اپل قصد دارد با هدف رقابت با رقیب کره ای خود یعنی سامسونگ، نسل جدیدی از گوشی های هوشمند آیفون خود را با بهره مندی از این قابلیت جدید تولید و به بازارعرضه کند.
 
چند هفته پیش بود که شرکت سامسونگ اعلام کرد که قصد دارد پس از آغاز سال جدید میلادی ۲۰۱۸ ، از گوشی جدید تاشوی خود (گلکسی ایکس) رونمایی کند. که البته طبق گزارش‌های منتشر شده تاکنون، گوشی تاشوی سامسونگ احتمالا تا پیش از پایان سال جاری میلادی، به بازار عرضه خواهد شد.
 
لازم به ذکر است که این موج جدید رقابتی میان غول های تکنولوژی بخصوص میان سامسونگ و اپل به تازگی بسیار اوج گرفته و بدین ترتیب، بسیاری از کارشناسان باور دارند سامسونگ بیشتر برای منحرف‌کردن افکار عمومی از رویداد رونمایی از محصولات اپل ، اقدام به اعلام زمان معرفی گوشی جدید و تاشوی خود کرده است.
 
طبق آمار و گزارش های بدست آمده، باید به این نکته اشاره کرد که تولید پنل ها و صفحه های نمایش مورد نظر اپل ، از سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز خواهد شد که می‌تواند نشان دهنده به تعویق افتادن برنامه معرفی آیفون تاشو و منعطف و همچنین عقب افتادن از گوی رقابت با سامسونگ باشد.
 
طراحی و ساخت این گوشی های تاشوی جدید، بسیار خلاقانه و جذاب به‌نظر می‌رسد و در صورتی که این طرح تبدیل به تولید انبوه و گسترده چنین محصولاتی شود، سامسونگ و اپل قادر خواهند بود بدون افزایش ابعاد فیزیکی صفحه نمایش گوشی‌های خود، به کاربران اجازه دهند که تنها در صورت لزوم، از نمایشگرهای بزرگتری استفاده کرده و لذت ببرند.
 
شرکت ال‌جی دیسپلی دو تا سه سال پیش بود که نمونه نخستین و اولیه پنل اولد منعطف خود را تولید کرد و هم اکنون نیز مشغول بهینه ‌سازی و افزایش مقاومت این محصول است.
 
سامسونگ به عنوان بزرگ ‌ترین تولید کننده‌ پنل‌های اولد برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، در حال حاضر نیاز اپل برای تولید پنل های اولد آیفون ۱۰ را تامین می کند و  انتظار می‌رود این شرکت کره‌ ای در سال آینده‌ میلادی نیز همچنان به عنوان تنها تامین کننده‌ نیاز اپل به شمار بیاید.
 
تولید انبوه پنل‌های اولد ال جی قرار است برای نخستین بار برای سازندگان چینی گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد؛ این در حالیست که همکاری این شرکت با اپل برای تولید پنل های اولد از سال ۲۰۱۹ میلادی کلید زده خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.