اپراتورها

تلفن همراه

October 16, 2017
20:35 دوشنبه، 24ام مهرماه 1396
کد خبر: 85279

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد: آزادسازی مکالمات بین‌الملل برای اپراتورهای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آزادسازی مکالمات بین‌الملل از انحصار شرکت ارتباط زیرساخت برای اپراتورهای مجازی، اظهار کرد: از کمیسیون تنظیم مقررات خواستیم مکالمات بین‌الملل را با تنظیم مقررات برای MVNO ها برقرار کند تا آنها از این ظرفیت برای بهبود کیفیت مکالمات استفاده کنند.
 
محمد جواد آذری جهرمی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام ۲۰۱۷ با بیان این که با آزادسازی مکالمات بین‌الملل برای اپراتورهای مجازی بهبود کیفیت مکالمات حاصل می‌شود، افزود: با فعال شدن اپراتورهای مجازی در صنعت مخابرات این اپراتورها می‌توانند حجمی از بازار را برای خود جذب کنند و پنج درصد بازار را به خود اختصاص دهند. ایجاد شدن تعرفه‌های رقابتی، بزرگ شدن بازار و جلوگیری از قاچاق مکالمه از مزایای آزاد سازی مکالمات است. بدین ترتیب امکانی برای MVNO ها فراهم می‌شود که از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. کمیسیون تنظیم مقررات در حال تدوین شرایط است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.
 
وی با اشاره به فعال شدن دو اپراتور خصوصی پست، بیان کرد: با آزاد سازی فعالیت‌های پستی، بازار پستی کشور از ظرفیت امروز که ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی برگزاری نمایشگاه تلکام، توضیح داد: تلکام امسال با ۲۲۵ شرکت داخلی و ۱۰۲ شرکت خارجی برگزار می‌شود. این نمایشگاه فرصت خوبی برای اعلام برنامه‌های مخابراتی در کشورهای توسعه یافته است.
 
برگزاری پنل‌های تخصصی، برنامه جدید تلکام هجدهم
 
آذری جهرمی با بیان این که در برنامه جدید امسال در نمایشگاه هر روز یک پنل تخصصی با موضوعات مختلف داریم، گفت: پنل روز نخست توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران است. این پنل با حضور رئیس کل بانک مرکزی، معاون اقتصادیی رئیس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ برگزار می‌شود و بناست در این پنل برنامه‌ای برای تسریع فرصت‌های سرمایه‌ گذاری فراهم شود.  
 
وی درباره پنل دوم توضیح داد: مهم ترین اهداف در برنامه ششم توسعه در حوزه وزارت ارتباطات گذاشته شده و ۲.۵ برابر کردن حجم بازار ICT در برنامه است. بدین ترتیب ۲.۵ برابر کردن حجم در طی برنامه در پنل با حضور مدیران تنظیم مقررات و فعالیت اقتصادی بخش خصوصی برگزار می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: افزایش حجم بازار در برنامه به معنای ۱۵۰ درصدی در شرایط فعلی است، اما با شرایط فعلی بیش از ۸۰ درصد این رشد محقق نمی‌شود.
 
آذری جهرمی با تاکید بر اهمیت پیوست فناوری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که ICT  اهمیت دارد اقتصادی مقاومتی و تولیدات داخلی است که از طریق پیوست فناوری ممکن می‌شود. بدین ترتیب در پنل سوم پیوست فناوری وزارت ارتباطات در حوزه اقتصاد مقاومتی برای تولید کنندگان صنعت مخابرات با حضور فعالین صنعت برگزار می‌شود.
 
توسعه بازار ICT با اصلاح نظام تعرفه بازار ثابت
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اصلاح نظام تعرفه اینترنت ثابت اظهار کرد: ما ملزم به توسعه بازار ICT هستیم و با توجه به شرایط بازار موبایل، توسعه را در بازار ثابت می‌بینیم. نظام تعرفه نیاز به اصلاح دارد و ما انتظار داریم با اصلاح نظام تعرفه تقاضا نسبت به بازار ثابت افزایش یابد.
 
جهرمی با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه انجام شود، افزود: از جمله سرمایه‌گذاری شرکت ایرانیان نت که از طریق سرمایه‌گذاری MTN که در حال نهایی شدن است، تا سال آینده ۳۰۰ میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند. مخابرات ایران نیز در این نمایشگاه درباره سرمایه‌گذاری خود توضیح می‌دهد.
 
وی با اشاره به ارائه فیبر نوری توسط شرکت مخابرات ایران بیان کرد: طی شش ماه گذشته در تهران ۱۴ هزار پورت فیبر نوری واگذار شده است. انتظار است در پایان سال بعد شرکت مخابرات ۱۰۰ هزار پورت واگذار کرده باشد. هر چند این عدد بزرگ نیست اما موانع توسعه در حوزه ثابت زیاد است و سال‌هاست در آن سرمایه‌گذاری نشده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مخابرات توانش را برای اصلاح زیرساخت‌ها گذاشته است افزود: مخابرات باید امکان فعالیت بخش خصوصی و FCPها را نیز فراهم کند که با استفاده از مصوبه ۲۳۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بتواند ظرفیت VDSL را فعال کند.
 
جهرمی خاطرنشان کرد: همچنین انتظار داریم در حوزه ثابت ظرفیت مناسبی که هنوز میزان رشد آن اعلام نشده، رشد قابل توجهی داشته باشد. با اصلاح سیاست‌ها با رشد قابل توجهی در حوزه ثابت روبرو خواهیم شد.
 
وی با تاکید بر اهمیت شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف توسعه شبکه ملی اطلاعات و تولید محتوای داخلی و دو برابر کردن آن است. در حال حاضر شرکت‌هایی که مجوز IPTV از سازمان صدا و سیما دریافت کردند و شرکت‌هایی که مجوز VOD داشتند، فعالیت خود را آغاز کردند. این شرکت‌ها مرحله پایلوت را در سطح بازار گذرانده‌اند و تا پایان امسال برندهایی در این حوزه خواهیم داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: با فعالیت این شرکت‌ها در حوزه تولید محتوای بومی به صنعت تولید محتوای فیلم و سریال کمک خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.