رگولاتوری

هزینه‌ پیامک‌های ارسالی به ۱۹۵ برگشت داده می‌شود

درپی اطلاع رسانی کاربران از دریافت هزینه هنگام ارسال پیامک به سامانه ۱۹۵ که قرار بود رایگان باشد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تایید این موضوع، از بازگشت هزینه‌های دریافت‌ شده به حساب مشترکان در روزهای آینده خبر داد.
 
در حالی که مقرر شده بود پیامک ارسالی به سامانه ۱۹۵ که برای رسیدگی به شکایات پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی راه‌اندازی شده بود رایگان باشد، با گذشت چند روز کاربران از اخذ هزینه هنگام ارسال پیامک به این سامانه خبر دادند.
 
در همین راستا محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به این هزینه اخذ شده اشاره کرد و نوشت: گزارشی از دوستان در خصوص اخذ هزینه از پیامک‌های ارسالی به شماره ۱۹۵ دریافت کردم و پس از بررسی متوجه صحت گزارش شدم. متاسفانه به دلیل پیکره‌بندی اشتباه در سامانه این هزینه کسر می‌شد.
 
به گفته وی، بنا بر اعلام اپراتورهای اول و دوم، از ساعت ۲۳ شب گذشته این ایراد برطرف شد و هزینه‌های کسر شده نیز طی چند روز آینده عودت داده خواهد شد. ایراد در اپراتور سوم هم تا فردا (شنبه) حل می شود. از دوستانی که پیگیر بودند و اشکال موجود را منعکس کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.
 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیامک‌هایی که تاکنون به این سامانه ارسال شدند، اظهار کرد: مجموعا تاکنون ۴۰ هزار پیامک به این سامانه واصل که نصف آن به شکل صحیح ارسال شده و از مجموع گزارشات دریافتی، سیم‌کارت‌های مزاحم بسیاری شناسایی و مسدود شده است. جزئیات آمار به زودی از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام خواهد شد.
 
 
جهرمی همچنین درباره فازهای بعدی این سامانه توضیح داد: فاز اول این سامانه برای پیامک‌های ارسالی از طریق شماره‌های همراه بود. به زودی قابلیت دریافت گزارش برای شماره‌های ثابت و نیز شماره‌های مراکز ارسال پیامک را نیز فعال خواهیم کرد.

​​